Agenda d’activitats del Museu del Gas

Baixeu el PDF

Activitats per a famílies

De diumenge al Museu del Gas

Els dies es van allargant, augmenten les temperatures i al Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa rebem amb alegria la primavera! Els diumenges compartirem amb vosaltres bons moments de lleure, que ens ajudaran a comprendre la importància del progrés tecnològic, la reutilització i la sostenibilitat del planeta.

El jardinet sostenible

Diumenge, 10 d'abril, a les 11.30 h

Decorarem testos i durem a terme una sembra de plantes que farà que siguem més respectuosos amb el medi ambient i cada vegada més sostenibles.

Construïm un rellotge solar

Diumenge, 24 d'abril, a les 11.30 h

Aprendrem a mesurar el temps com es feia en èpoques immemorables.

Petits inventors de Robotix

Diumenge, 8 de maig, a les 11.30 h

Els alumnes mostraran el seu enginy i tot el que han après durant el curs. Adreçat a totes les persones que estiguin interessades a apuntar-se al curs següent o que tinguin curiositat per la robòtica.

La màgia de les imatges

Diumenge, 22 de maig, a les 11.30 h

Amb motiu del Dia i la Nit Internacional dels Museus i a partir de l'obra de Lola Anglada, farem un taller d'il·lustracions amb moviment.

Recicla i crea

Diumenge, 12 de juny, a les 11.30 h

Construirem un robot a partir de material reciclat i reflexionarem sobre la preservació del medi ambient.

Fes-t'ho tu

Diumenge, 26 de juny, a les 11.30 h

Farem un marc per posar les millors fotos i donarem una segona utilitat als suros de les ampolles.

Activitats per a tots els públics

Tardes de dissabte al Museu del Gas

La relació entre ciència i música no és un fenomen casual i, tot i que costi de creure, tot va començar en la prehistòria. Aquest trimestre, al Museu del Gas li donarem un toc actual i amb molta música i energia gaudirem de les tardes de dissabte.

Rio i l'experiència de volar

Dissabte, 16 de d'abril, a les 17.30 h

A partir de la projecció del llargmetratge, sabrem més coses sobre l'aerodinàmica.

Va de música

Dissabte, 14 de maig, a les 17.30 h

Coneixerem els diferents instruments d'un grup de música i construirem instruments amb material reciclat.  Hi col·labora l'entitat sabadellenca Escènics i serà impartit per Jordi Mateo i Danko Compta.

L'artesà dels planetes

Dissabte, 18 de juny, a les 17.30 h

El gas es presenta a tots els planetes i alhora cada planeta té un so. Una sessió divertida a través de la música, que serà conduïda per la companyia sabadellenca Mots de Fusta.

• Preu: 2 €. Gratuït per als membres del Club CH4.
  • Reserves: 934 129 640, museugasfgnf@gasnaturalfenosa.com o a través del web. Aforament limitat.
  • No es permetrà l'entrada una vegada iniciada l'activitat.
  • Per a totes les activitats, la inscripció s'obrirà 15 dies abans de la data de realització.

Activitats per a adults

Vermuts de l'"Embassa't" al Mirador del Museu del Gas

Els diumenges d'abril el Mirador del Museu del Gas presenta un primer cicle de concerts que volen ser un aperitiu a la vuitena edició del Festival "Embassa't". En cada sessió gaudirem d'un concert en petit format: una finestra a grups emergents amb uns suggeriments encantadors per acompanyar el vermut.

Anna Moliner + Kinsale: diumenge, 3 d'abril, a les 12.00 h:

Ana i Alícia + M.Arnal-M.Bagés: diumenge, 10 d'abril, a les 12.00 h

The Crab Apples + Les Sueques: diumenge, 17 d'abril, a les 12.00 h

Marion Harper + Carla Serrat: diumenge, 24 d'abril, a les 12.00 h

Festival "Embassa't"

9, 10, 11 i 12 de juny

Preu: 5 €, amb consumició inclosa. Accés gratuït amb l'abonament de l'"Embassa't" 2016.

Venda d'entrades a www.embassat.com i al Museu del Gas 1 hora abans de l'inici de les sessions. Aforament limitat. Activitat coorganitzada amb SBD Sona Jove.

Activitats per al públic general

Vet aquí Sabadell

Dissabte, 2 d'abril, de les 11.00 a les 13.00 h i de les 18.00 a les 20.00 h

Plaça del Gas

En el marc del Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil us presentem el 1r Festival de Contes de Sabadell. Diferents sessions amb contacontes que convertiran Sabadell durant un dia en la ciutat del conte. Els relats i la fantasia seran presents a cada plaça, cada cantonada i cada racó. Trobareu la programació a les xarxes i al web.

Direcció del Festival: Anna Fité en col·laboració amb LaSala, Petit Sabadell i el Museu del Gas.

Premis IV Concurs de Relats

Dijous, 21 d'abril, a les 19.00 h

El lliurament de premis tindrà lloc a l'Auditori de la Fundació Gas Natural Fenosa. Presidiran l'acte el Sr. Martí Solà, director de la Fundació Gas Natural Fenosa, Eva Buch, directora del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, i Estel Solé, actriu i dramaturga.

Celebrem la festa de Sant Jordi

Dissabte, 23 d'abril

El Museu del Gas celebrarà, una vegada més, la Festa de Sant Jordi a la plaça del Gas i oferirà diverses activitats relacionades amb la literatura i l'energia. Al llarg de la jornada es podrà participar en diferents tallers, adquirir llibres i contes especialitzats en energia i medi ambient.

A les 18.00 h, la plaça del Gas presentarà un espectacle de la companyia alGalliner.

Com en edicions anteriors, participarem en el Bookcrossing, amb el qual biblioteques de museus i centres d'art i cultura de tot Espanya inunden les ciutats de llibres amb motiu de la celebració del Dia Internacional del Llibre. Una acció que farà arribar les publicacions de la Fundació Gas Natural Fenosa a qualsevol punt del món.

Dia i Nit Internacional dels Museus

Del 18 al 22 de maig els museus de Sabadell commemoren el Dia Internacional dels Museus, una iniciativa que té com a objectiu apropar al públic les institucions museístiques de la ciutat. Oferirem jornades de portes obertes durant aquests dies i el públic també podrà visitar la Joia del Museu, una peça singular de la col·lecció amb la intenció de fer una gimcana.

El dissabte, 21 de maig, el Museu del Gas us proposa un espectacle al voltant de la nostra joia. Viurem la representació de l'encesa d'un fanal acompanyada d'una obra pictòrica de Lola Anglada.

[Activitat gratuïta oberta a tothom]

Cada primer diumenge de mes, a les 12.00 h, us oferim una visita guiada gratuïta que us permetrà descobrir el museu des d'una nova perspectiva!