Acció social

Els voluntaris de Naturgy i Reynés fan balanç de l’any amb 4.000 famílies vulnerables ateses i més de 6.600 hores de treball dedicades a acció social arreu del món

El president de Naturgy, Francisco Reynés, es reuneix amb prop de 300 voluntaris de la companyia per via telemàtica per reconèixer la implicació i dedicació d’aquest col·lectiu d’empleats durant la Covid-19 arreu del món.

Prop de 1.100 voluntaris de la companyia van dedicar 6.600 hores de treball l’any passat a set països, en les seves tasques amb persones en situació de vulnerabilitat energètica i en les jornades de recuperació ambiental d’espais naturals, entre altres accions.

Educació i divulgació

Més de 2.400 alumnes d’FP es beneficiaran del programa de foment de l’empleabilitat de Fundación Naturgy en matèria d’edificació i rehabilitació sostenible, gas renovable, gas vehicular i vulnerabilitat energètica

Els cursos es realitzaran en col·laboració amb entitats reconegudes de cada sector.

Les primeres formacions, sobre edificació i rehabilitació sostenible, seran impartides per professionals del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC).

Energia i medi ambient

La producció d’energia d’origen renovable va assolir el 40% del total i va contribuir a reduir les emissions de la generació elèctrica en gairebé una quarta part

La potència instal·lada en energia eòlica i fotovoltaica va créixer un 20% el 2019.

El nou informe del sector elèctric espanyol elaborat per Fundació Naturgy recull també l’augment de producció amb cicles combinats l’any passat, que va actuar com a energia de suport de les renovables, així com l’increment del dèficit de tarifa.

Acció social

Fundació Naturgy és l’únic participant espanyol en el projecte europeu SocialWatt, que busca mesures innovadores per pal·liar la vulnerabilitat energètica

El grup de treball està format per 14 entitats entre empreses energètiques, organitzacions tècniques i una organització social, que actuen en 11 països.

La comesa del projecte és proposar eines de suport a la presa de decisions per identificar els clients vulnerables i per implementar mesures d’eficiència energètica a les seves llars.

Energia i medi ambient

La introducció dels gasos renovables a Espanya reduiria en més del 10% les emissions de gasos d’efecte hivernacle previstes per al 2030

El potencial màxim de producció de gasos renovables a Espanya podria ser equivalent al 65% de la demanda total actual de gas natural, si se n’impulsés de forma decidida el desenvolupament.

Països europeus com Alemanya, Regne Unit o Suècia estan molt avançats en el desenvolupament d’aquest nou vector energètic, que Espanya busca impulsar amb la futura Llei de Canvi Climàtic.