Astúries acull l’Energytruck, l’exposició itinerant sobre energia de la Fundació Naturgy

L’Energytruck, un gran camió sostenible dissenyat per la Fundació Naturgy, mostra d’una manera visual i interactiva què és l’energia i com podem consumir-la de manera responsable.

L’exposició itinerant es podrà visitar de manera gratuïta fins al 2 de novembre.

La Fundació Naturgy apropa aquesta setmana a Astúries la seva exposició itinerant sobre energia. L’Energytruck romandrà avui i demà a Mieres (plaça de l’Ajuntament) i es podrà visitar de manera gratuïta, de 9.15 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h.

A partir de dimecres i fins divendres 26 serà a Langreo (Estació d’Autobusos), de 10.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h. Dilluns 29 i dimarts 30 s’instal·larà a Cangas de Onís (av. Contranquil, davant del Dolmen i de la capella de la Santa Creu), on es podrà visitar de 8.45 a 14.00 h i de 16:00 a 19.00 h. Finalment, dimecres 31 d’octubre i divendres 2 de novembre serà a Llanes (zona cèntrica del municipi), de 9.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h.

La mostra itinerant de la Fundació Naturgy ha recorregut, des de la seva posada en marxa el gener del 2016, més de 54.400 quilòmetres i ha visitat 297 municipis de la geografia espanyola per traslladar coneixements relacionats amb l’energia, el medi ambient i el patrimoni industrial d’una manera amena, interactiva i amb activitats didàctiques conduïdes per educadors especialitzats. Més de 180.500 persones han visitat l’exposició, de les quals 68.800 són alumnes de grups escolars de primària, batxillerat i formació professional, i més de 111.700 són de diversos col·lectius socials.

Un gran camió sostenible amb un ampli equipament tecnològic

El camió té un motor dual de gas natural que genera entre un 15 i un 20 % menys d’emissions de CO2 respecte als motors convencionals de gasoil. Amb el sistema dual i un consum de combustibles aproximat del 70 % de dièsel i el 30 % de gas natural comprimit, el vehicle contribueix a la millora de la qualitat de l’aire, ja que redueix un 39 % les emissions de partícules i un 30 % les emissions de NOx respecte d’un vehicle només amb combustible dièsel.

En els seus 70 metres quadrats, l’espai mòbil ofereix un ampli equipament tecnològic, format per continguts audiovisuals, interactius i multimèdia, a més de panells informatius. Es tracta d’una exposició on es pot experimentar amb els continguts, a través d’activitats pràctiques centrades en el mateix visitant. El projecte també inclou una oferta de tallers i activitats pedagògiques participatives conduïdes per educadors especialitzats, que divulgaran coneixements de ciència i tecnologia. Les activitats són gratuïtes, estan adreçades a tots els públics i adaptades a persones amb discapacitat.

Relacionat amb: