horno le cornue

Acer, llautó i metall
Fabricant: La Cornue, França, 1908
c. 1920-1930
De la fotografia: Forn a gas “Le Cornue”
Fotògraf Dani Rovira
© Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, 2018

La història de la cuina està estretament relacionada amb l’evolució tecnològica dels aparells de cocció dels aliments. En aquest sentit, el forn “Le Cornue”, inventat i patentat pel francès Albert Dupuy, va suposar una autèntica revolució en el mercat de la cuina. La novetat tecnològica d’aquest enginy que es conserva a la col·lecció de gasodomèstics de la Fundació Gas Natural Fenosa era la seva forma arrodonida, que distava força dels forns quadrats que imperaven en el mercat d’aleshores. El primer forn de volta a gas va permetre la circulació natural de l’aire calent per la doble càmera, de manera que els aliments no rebien l’aire calent directament, evitant que s’assequessin durant la cocció. L’aparell disposa de diversos conductes d’entrada i de sortida de l’aire calent, tant a la part superior com a l’inferior. Aquest sistema, va permetre que la cocció es realitzés lentament i de manera uniforme per tot l’aliment.