Exposición itinerante Energía Fundación Naturgy Motril

Carrer del Cardenal Belluga, 14
18600 Motril (Granada)

16/03/2015 – 10/04/2015 – Motril, Granada

Del 16 de març al 10 d’abril de 2015, el Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa presenta una exposició al Museu d’Història de Motril. La mostra, titulada “Energía”, revela el paper protagonista de l’energia en el progrés de la societat, així com una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles per emprendre’l de manera responsable.

Amb l’arribada de l’enllumenat públic a les ciutats, la llum en la fosca nit va permetre trencar el cicle agrícola que havia imperat fins aleshores. Així va néixer un tipus d’activitat nova, impensable fins a la data: les ciutats van començar a oferir una infinitat de propostes de cultura i entreteniment relacionades amb la nit i les jornades de treball a les fàbriques es van allargar més enllà de la llum natural. A més de servir a l’enllumenat públic, el gas es va introduir a les llars a través d’aparells domèstics moderns, coneguts amb el nom de gasodomèstics, que aportaven comoditat i confort a les classes acomodades.

L’exposició també presenta una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles que ens permetin emprendre’l de manera responsable. A través de la presentació de les diferents alternatives energètiques disponibles, l’exposició ofereix les claus perquè el visitant entengui que totes les energies tenen avantatges i inconvenients i que, per tant, no existeixen fórmules màgiques per resoldre el futur energètic. Les pròximes dècades estaran marcades per la garantia de subministrament, els costos econòmics i el seu impacte en el medi ambient, així com per la capacitat dels humans per innovar als terrenys tecnològic i social. Entre les qüestions capitals de la nostra agenda futura destacarà l’estímul d’un consum energètic responsable amb el mínim impacte sobre el medi ambient, a través de l’estalvi i l’eficiència.