Ubicació

Casa dels Mundina

Carrer Major de Sant Jaume, 37-39

12540, Vila-real (Castelló)

05/10/2017 – 31/12/2017 – Vila-real (Castelló)

Del 5 d’octubre al 31 de desembre de 2017, el Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa presenta una exposició a la Casa dels Mundina de l’Ajuntament de Vila-real. La mostra, titulada “Museu del Gas. Energia”, revela el paper protagonista de l’energia en el progrés de la societat, així com una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles per emprendre’l de manera responsable.

Amb l’arribada de l’enllumenat públic a les ciutats, la llum en la fosca nit va permetre trencar el cicle agrícola que havia imperat fins aleshores. Així va néixer un tipus d’activitat nova, impensable fins a la data: les ciutats van començar a oferir una infinitat de propostes de cultura i entreteniment relacionades amb la nit i les jornades de treball a les fàbriques es van allargar més enllà de la llum natural. A més de servir a l’enllumenat públic, el gas es va introduir a les llars a través d’aparells domèstics moderns, coneguts amb el nom de gasodomèstics, que aportaven comoditat i confort a les classes acomodades.

L’exposició també presenta una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles que ens permetin emprendre’l de manera responsable. A través de la presentació de les diferents alternatives energètiques disponibles, l’exposició ofereix les claus perquè el visitant entengui que totes les energies tenen avantatges i inconvenients i que, per tant, no existeixen fórmules màgiques per resoldre el futur energètic. Les pròximes dècades estaran marcades per la garantia de subministrament, els costos econòmics i el seu impacte en el medi ambient, així com per la capacitat dels humans per innovar als terrenys tecnològic i social. Entre les qüestions capitals de la nostra agenda futura destacarà l’estímul d’un consum energètic responsable amb el mínim impacte sobre el medi ambient, a través de l’estalvi i l’eficiència.