T’oferim un curs de formació pràctica gratuït, adreçat a professors de formació professional a Espanya, que et capacitarà per ensenyar sobre vulnerabilitat energètica, així com eines d’eficiència per mitigar-la.

Curs certificat per les administracions públiques competents en educació i impartit per professionals i professors especialitzats.

Dimarts 7 de juliolDimecres 8 de juliolDijous 9 de juliolDivendres 10 de juliol
Pobresa energèticaSistema energèticEficiencia energèticaCasos pràctics
9 a 9:10hInauguració
9 a 10hIntroducció a la pobresa energèticaFuncionament del sistema elèctric naturalEficiencia energètica: uso de la energía en el hogarCasos pràctics
10 a 11hPobresa, pobresa energètica i consumidor vulnerableLa factura energèticaDiagnòstic energèticOficina de pobresa energética en els ajuntaments
11 a 12hPobresa, pobresa energètica i consumidor vulnerableLa factura energèticaRehabilitació exprés
12 a 13hCausas de la pobresa energèticaBo socialPla de vulnerabilitat energètica de Naturgy
15 a 16hIndicadors de la PEBo social. Cas pràctic per el aulaCasos pràctics
16 a 17hIndicadors de la PEENPECasos pràctics

Objectiu del curs

El curs és una incorporació innovadora en els programes de formació en el qual s’inclou el fenomen social de la vulnerabilitat energètica, en l’àmbit dels països occidentals i particularment a Espanya, entesa com la situació en què es troba una casa en la qual no poden ser satisfetes les necessitats bàsiques de subministraments d’energia com a conseqüència d’un nivell d’ingressos insuficients i que, si s’escau, es pot veure agreujada per disposar d’un habitatge ineficient en energia (Estratègia nacional contra la pobresa energètica).

Els objectius del curs són l’adquisició de coneixements bàsics i pràctics de cinc temes:

• Definició de la pobresa energètica, consumidor vulnerable, causes de la pobresa energètica i indicadors.
  • Normativa vigent a Espanya. Directives europees.
  • Bo social elèctric i tèrmic. Contracte i factures d’electricitat i gas natural.
  • Ús eficient de l’energia a casa.
  • Rehabilitació energètica exprés per a llars vulnerables.

Competències

• Coneixement de la Normativa per al tractament i assessorament dels clients en situació de vulnerabilitat energètica.
  • Detecció de situacions de pobresa energètica.
  • Assessorament energètic.
  • Diagnosi de l’eficiència energètica a la llar.

Continguts

En el marc de l’Estratègia nacional contra la pobresa energètica, els propers anys Espanya haurà de desenvolupar accions per reduir la vulnerabilitat energètica. El curs ofereix coneixements sobre els principals actors i la legislació vigent en matèria d’energia, les causes de la pobresa energètica i els principals indicadors de mesurament, així com les mesures per pal·liar la pobresa energètica i resolució de casos pràctics.

Metodologia

Les sessions es podran seguir online. L’aula virtual permet fer consultes per mitjà de xat en directe i les sessions queden enregistrades per poder visualitzar-les posteriorment.

Les sessions virtuals s’impartiran en format ponència, en què el docent exposarà els continguts de la sessió, interactuarà amb els assistents i resoldrà dubtes. S’aniran alternant casos pràctics, en què els participants exposaran les seves reflexions i solucions a problemes plantejats prèviament, amb l’objectiu de potenciar la metodologia learning by doing, on s’aprèn a base d’enfrontar-se a problemes reals.

Destinataris

Els destinataris del programa són preferentment docents de formació professional que imparteixin matèries de la família de “Serveis socioculturals i a la comunitat” i que vulguin ampliar els seus coneixements en matèria de vulnerabilitat energètica.

Se’ls donaran pautes i materials didàctics amb exercicis resolts per poder transmetre els coneixements adquirits a l’alumnat.

Informació pràctica del curs

Places limitades.

Formació de 20 hores.

Més informació a FP_fundacion@naturgy.com

Del 7 al 9 de juliol de 2020, de 9.00 a 13.00 h i de 15 a 17 h, sessions formatives virtuals.

10 de juliol de 2020 de 9.00 a 11.00 h, sessions formatives virtuals.

El formador rebrà un equip estàndard d’eficiència energètica i fitxes pràctiques.

Durant el curs escolar, es podran organitzar xerrades adreçades a alumnes amb l’Escola d’Energia sobre l’ús eficient de l’energia a casa.

Inscripció al Programa sobre Vulnerabilitat energètica de la Fundació Naturgy

• Dades del participant

• Dades del centre

• Informació sobre el tractament de dades personals:

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD), la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la resta de normativa aplicable en matèria de protecció de dades personals, us informem que les vostres dades facilitades en aquest formulari seran tractades per la Fundació Naturgy amb la finalitat de gestionar l’organització i la vostra participació en l’esdeveniment online Curs per a formadors d’FP, així com per mantenir una relació professional amb vós o amb la persona jurídica en la qual presteu els vostres serveis. Teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les vostres dades, limitar i oposar-vos al tractament, a la portabilitat de les vostres dades de caràcter personal i a no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les vostres dades, quan sigui procedent, com s’explica a la nostra Política de privacitat. Podeu consultar informació detallada sobre protecció de dades en la nostra Política de Privacitat.