El MAC de la Fundació Naturgy inaugura una exposició que recorre la història del tebeo durant el segle XX

“Historietas del Tebeo 1917-1977” està comissariada per Antoni Guiral i reuneix publicacions i dibuixos originals que es presenten en dos recorreguts: un de cronològic i un altre per personatges.

El Museu d’Art Contemporani de la Fundació Naturgy (MAC) inaugura avui a la Corunya l’exposició “Historietas del Tebeo. 1917 – 1977”, una iniciativa del Museu ABC en col·laboració amb l’Obra Social ”la Caixa” que recorre la història del tebeo durant gairebé tot el segle XX: des del 1917, any en què neix la revista TBO, fins al 1977, quan el tebeo es fa adult amb la publicació de la revista Tótem.

Per primera vegada, una exposició recull les historietes del tebeo, les històries infantils amb què diverses generacions van aprendre a llegir i que es van convertir en companyes fidels d’aventures i somnis. Tot comença fa cent anys, quan es publica el primer còmic infantil i juvenil a Barcelona. La seva capçalera són tres lletres: TBO.

La mostra, que es podrà visitar fins al 14 d’octubre, reuneix publicacions i dibuixos originals que es presenten en dos recorreguts: un de cronològic –amb les principals capçaleres i fites– i un segon on, per temes, els visitants podran descobrir personatges tan mítics com Capitán Trueno, Guerrero del Antifaz, Zipi y Zape, Carpanta, el botones Sacarino, la Familia Ulises, Esther, Superlópez o Mortadelo y Filemón; i els seus creadors, Jesús Blasco, Víctor Mora, Ambrós, Manuel Gago, Escobar, Benejam, Coll o Ibáñez, entre molts d’altres.

Vegeu sala de premsa