El Museu de l’Energia inaugura l’exposició “Hi jugues? Pensem en energia!”

La mostra temporal, comissariada pel Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, es podrà visitar des d’aquest divendres 10 de febrer fins al 2 de juliol.

Ponferrada serà el punt de partida de la itinerància de l’exposició, fora de la seu del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa a Sabadell (Barcelona).

El dissabte 11 i el diumenge 12 a les 12.00 hores tindran lloc els tallers “Experiments en família” vinculats a l’exposició.

La Fábrica de la Luz. El Museu de l’Energia inaugura l’exposició temporal “Hi jugues? Pensem en energia!”, comissariada pel Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa. A l’acte d’inauguració de la mostra seran presents Eva Buch, directora del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, i José Manuel Toral, delegat de Gas Natural Fenosa a Castella i Lleó i a Cantàbria.

La mostra, que es va exhibir a la seu del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa a Sabadell (Barcelona) del 17 de juny de 2015 al 31 d’agost de 2016, es podrà visitar fins al 2 de juliol al museu de Ponferrada. La proposta expositiva permet descobrir els secrets del gas i de l’electricitat com a fonts d’energia a través d’uns espais interactius amb experiments didàctics i divertits desenvolupats pel Museu del Gas i el divulgador científic Dani Jiménez.

Amb un enfocament didàctic, l’exposició permet experimentar la naturalesa, la creació i la distribució d’aquestes energies tan necessàries per a la nostra vida quotidiana. Així mateix, reflexiona sobre com es creava l’energia en el passat sense la tecnologia actual, sobre quines eines s’utilitzen actualment per produir energia i, perquè aquesta arribi a les llars, quin cost econòmic té l’energia i quins hàbits d’eficiència són necessaris per no malgastar-la.

Composta de mòduls interactius, la mostra permet experimentar amb l’energia sobre cinc seccions o temàtiques: “Elèctricament sorpresos” (sobre l’electricitat), “Gasosament atents” (sobre el gas natural), “Et comuniques gràcies a l’energia” (sobre el so), “Energia per viure” (sobre l’energia tèrmica que es desprèn el cos) i “El miracle de la luminescència” (sobre el fenomen de la fosforescència).

Vinculat a l’exposició, es desenvoluparà un intens programa didàctic que començarà amb el taller “Experiments en família” el dissabte 11 i el diumenge 12 les 12.00 hores. Adreçada a públic familiar, el preu de l’activitat és de 3 €, i per participar-hi cal inscriure-s’hi prèviament trucant al 987400800 o enviant un correu electrònic a guias@ciuden.es.