El nostre equip Limahana Efigy Girls guanya el premi al Projecte d’Innovació en la First Lego League de la UPC

Les integrants de l’equip Limahana Efigy Girls, que té el suport i la mentoria de la Fundació Naturgy, han guanyat el premi al Projecte d’Innovació en el torneig de la First Lego League, que es va celebrar dissabte passat, 8 de febrer, a l’Escola d’Enginyeria de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Efigy Girls First Lego League

La Fundació Naturgy va contribuir en la iniciativa aportant el material necessari per participar-hi i oferint formació i assessorament a les participants per desenvolupar els projectes en competició, a través dels professionals de l’empresa experts en energia. La col·laboració, emmarcada en la iniciativa “Girls First” de la Fundació Scientia, comptarà amb la participació de la fundació de la companyia energètica durant els pròxims tres cursos escolars.

Aquest programa internacional promou, per primera vegada, la inclusió d’equips formats exclusivament per noies de 10 a 16 anys. Vuit d’aquests equips femenins tenen la Fundació Naturgy com a col·laboradora principal i mentora, amb l’objectiu de desenvolupar projectes relacionats amb la innovació en l’àmbit de l’energia i la temàtica del desafiament.

A més de l’equip Limahana, de l’Institut Juan Manuel Zafra de Barcelona, els altres equips de la Fundació Naturgy pertanyen als centres educatius següents: Col·legi Las Acacias-Montecastelo, de Vigo (Pontevedra); IES Rego de Trabe, de Culleredo (La Corunya); María Inmaculada, de Madrid; IES San Agustín del Guadalix, de San Agustín de Guadalix (Madrid); IES Ull del Vent, de la Bisbal del Penedès (Tarragona); i IES San Vicente, de Sant Vicent del Raspeig (Alacant).

Premis First Lego League

First Lego League desperta l'interès dels joves de 10 a 16 anys per la ciència i la tecnologia, els quals dissenyen, construeixen, proven i programen robots utilitzant la tecnologia Lego Mindstorm.

Els joves participen i es diverteixen en tornejos i celebracions en format esportiu, alhora que desenvolupen les habilitats i competències del s. XXI com el treball en equip, la resolució de problemes i la comunicació.