El nou consumidor d’energia exigeix transparència, preus raonables i un ús sostenible

Experts de diferents sectors analitzen el perfil del nou consumidor d’energia en “Els Juliols”, curs d’estiu organitzat per la Fundació Naturgy juntament amb la Universitat de Barcelona.

Durant una setmana, més d’una dotzena d’experts van tractar qüestions com la pobresa energètica, la importància de la digitalització i la connectivitat amb el nou consumidor energètic, així com l’impacte del sistema en el medi ambient i la salut humana.

La Fundació Naturgy va organitzar, aquesta setmana a Barcelona, la XIII edició del curs d’estiu “Els Juliols”, realitzat en col·laboració amb la Universitat de Barcelona, aquest any, sota la temàtica “El nou consumidor d’energia”. Durant cinc dies, dotze experts de diversos camps relacionats amb tecnologia, economia, societat, ciència i comunicació van aprofundir en el perfil del nou consumidor i en les seves inquietuds i interessos dins del model energètic actual.

El director general de la Fundació Naturgy, Martí Solà, va inaugurar dilluns el curs juntament amb el Rector Magnífic de la Universitat de Barcelona, Joan Elías García, i el catedràtic de Recursos Energètics de la Universitat de Barcelona, Mariano Marzo, que també va actuar com a conductor del seminari.

La sessió va arrencar amb la ponència “L’era de la diversificació energètica: cap al mix més divers de la història” per l’expert Mariano Marzo, que va fer un breu repàs dels principals factors que afecten la transformació de l’escenari energètic. “Anem cap a l’era de la diversificació energètica, de manera que arribarem a una proporció de consum de combustibles no fòssils i fòssils d’un 40, 50 i 60%”, va apuntar.

Vegeu sala de premsa