El programa “Primera Exportació” impulsa la internacionalització de pimes de la regió de Múrcia

Avui ha tingut lloc a Cartagena (Múrcia) una sessió formativa del programa “Primera Exportació”, un projecte per formar i assessorar gratuïtament pimes que vulguin exportar per primera vegada, de la mà de la Fundació Gas Natural Fenosa.

Primera Exportación: Un reto asumible para cualquier PYME, Cartagena

La Fundació Gas Natural Fenosa ha celebrat avui, a la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Cartagena (Múrcia), una jornada formativa del Programa Primera Exportació, en la qual ha participat l'Institut de Foment de la Regió de Múrcia, i que ha reunit més de 50 empresaris i gerents de petites i mitjanes empreses murcianes.

El Programa Primera Exportació és un projecte de la Fundació Gas Natural Fenosa que té per objectiu formar i assessorar gratuïtament pimes de tot el territori espanyol que vulguin fer la seva primera exportació, a través d'un complet pla de formació gratuït i continu. Fins ara, hi han participat prop de 80 empreses murcianes a les quals hem de sumar les 50 d'avui.

La sessió, que tenia el títol "Primera Exportació: un repte assumible per a qualsevol pime", va ser presentada pel director executiu del programa "Primera Exportació", Emili Segura, qui va introduir diferents claus que s'han de considerar per començar a exportar: com fer un autodiagnòstic de les capacitats exportadores d'una pime, decidir el mètode d'entrada idoni al primer país de destinació o les diferents polítiques de producte, preu, promoció i distribució en exportació per a pimes, entre altres aspectes.

Tot seguit, el responsable de Comerç Exterior de la regió de Múrcia de Caixabank, Francisco Javier Pascual, ha explicat als participants com reduir el risc amb els mètodes de cobrament i pagament de comerç exterior a través dels mitjans de pagament i cobrament internacionals i els riscos i avantatges que pot suposar cadascun per a l'empresa exportadora.

Després d'aquesta ponència, el responsable de l'àrea d'Internacional d'Iberinform (del grup Crédito y Caución), Enrique Fernández, ha fet una detallada presentació sobre com identificar els mercats internacionals interessants per a cada empresa i els socis internacionals que millor encaixin amb l'estratègia d'exportació de l'empresa.

Finalment, el director territorial de Comerç i director de l'ICEX a Múrcia (Ministeri d'Economia i Competitivitat), Rafael Ortega, i el cap del Departament d'Internacionalització i Inversions de l'Institut de Foment de la regió de Múrcia, Fernando Díaz, van presentar els suports que ofereixen aquestes entitats a les empreses de la regió en els seus processos d'internacionalització.

Cartagena, 21 d'abril de 2016