El voluntariat corporatiu, una de les iniciatives del Pla de vulnerabilitat energètica de Gas Natural Fenosa

La Fundació llança aquesta iniciativa que s’emmarca dins del nou Pla de vulnerabilitat llançat per Gas Natural Fenosa al gener i consisteix a assessorar directament persones en situació de pobresa energètica.

La Fundació Gas Natural Fenosa, sensible als problemes de la societat actual, llança nous programes per combatre una realitat social que cada dia afecta un col·lectiu més ampli de la societat: la pobresa energètica. I, per a això, disposa del suport de Gas Natural Fenosa, que ha posat en marxa un Pla de vulnerabilitat energètica a tot Espanya. Aquest Pla suposa la implantació de diverses mesures, amb especial incidència en els col·lectius vulnerables.

Una de les mesures és el programa de voluntariat corporatiu de la Fundació Gas Natural Fenosa, una proposta oberta a tots els treballadors de la companyia i que es duu a terme en col·laboració amb diferents entitats socials. Una part bàsica de la iniciativa és el treball que es desenvolupa amb entitats del tercer sector en projectes o iniciatives relacionades amb la pobresa energètica. “Aquestes entitats coneixen el dia a dia i la realitat de les famílies i és aquí on podem prestar la nostra ajuda”, apunta el director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà.

Abans de formar part del programa, tots els empleats voluntaris assisteixen prèviament a l’Escola d’Energia Social de la Fundació Gas Natural Fenosa. Allà és on se’ls forma en coneixements específics de gestions, tarifes, factures, eficiència energètica, hàbits de consum i vulnerabilitat.