Energytruck. Una exposició itinerant que viatjarà amb camió per Espanya al llarg del 2016

El president de Gas Natural, Salvador Gabarró, el director general de la Fundació Gas Natural, Martí Solà i el conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya han inaugurat avui a la seu social de Barcelona Energytruck, una exposició itinerant que recorrerà 111 municipis de Catalunya i Espanya al llarg de 2016 dins d’un camió amb motor dual.

L’exposició, dissenyada pel Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, té l’objectiu d’apropar a la societat coneixements relacionats amb l‘energia, el medi ambient i el patrimoni industrial d’una manera amena i interactiva. Es tracta d’una exposició itinerant singular, on el visitant podrà descobrir com els avenços tecnològics ens fan progressar com a societat, els canvis històrics i la millora que va suposar l’arribada del gas i de l’electricitat, què és en realitat això de l’energia, com podem consumir de manera responsable i sobretot, fer una mirada al futur per descobrir si serà sostenible.

El camió incorpora un motor dual de gas natural que genera entre un 15 % i un 20 % menys d’emissions de CO2 respecte als motors convencionals de gasoil. En els seus 70 metres quadrats disposa d’un ampli equipament tecnològic que inclou continguts audiovisuals, manipulatius i multimèdia, a més de taulers informatius. Es tracta d’una exposició totalment interactiva on es pot experimentar amb els continguts, a través d’activitats pràctiques centrades en el mateix visitant.

Activitats pedagògiques gratuïtes

El projecte també ofereix tallers i activitats pedagògiques participatives conduïdes per educadors especialitzats, que divulgaran coneixements de ciència i tecnologia, amb el suport de taulers informatius i continguts digitals. Les activitats estan adreçades a tots els públics, estan adaptades a persones amb discapacitat i són gratuïtes. S’hi pot participar a través d’una visita lliure o bé amb grups escolars des d’educació infantil fins a batxillerat i cicles formatius. Les dinàmiques estaran adaptades a cada edat i els tallers tindran una part teòrica i una de pràctica.

Es pot fer un seguiment del projecte a través del web www.energytruck.es