Famílies vulnerables de la Regió de Múrcia, Ciudad Real i Guadalajara es beneficien del programa de rehabilitació energètica d’habitatges de la Fundació Naturgy

La fundació de la companyia energètica fa obres exprés i substitueix equipaments per millorar l’eficiència energètica d’habitatges de famílies que viuen en situació de vulnerabilitat energètica.

Rehabilitación viviendas exprés Fondo Solidario

Una quinzena de famílies vulnerables i els usuaris de tres centres de Càritas de la Regió de Múrcia, una quarantena de persones de Ciudad Real i una quinzena de famílies de Guadalajara s’han beneficiat del Fons Solidari de Rehabilitació Energètica de la Fundació Naturgy, una iniciativa que es va posar en marxa per dur a terme millores en matèria de rehabilitació, equipament i eficiència energètica en llars de persones en situació de vulnerabilitat.

Aquestes actuacions s’han desenvolupat sota el guiatge de Càritas i Creu Roja, dues de la vintena d’organitzacions amb les quals la fundació de la companyia energètica col·labora habitualment en projectes per ajudar famílies vulnerables a tot Espanya.

Entre les intervencions fetes, destaca la reparació o substitució de calderes i d’altres sistemes de calefacció i aigua calenta, la substitució de fusteria i finestres, i l’aïllament de sostres i parets. També s’hi han instal·lat electrodomèstics eficients, s’ha col·locat il·luminació led, s’han fet millores en les instal·lacions elèctriques i de gas, s’han substituït persianes i s’han instal·lat tendals.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, afirma que “l’adequació energètica de les llars és una de les mesures clau per reduir la vulnerabilitat energètica, i per això hem fet una aposta molt important per treballar en aquesta línia”. Segons Coronado, “assolir una fita tan significativa com els mil habitatges rehabilitats no hauria estat possible sense el treball en xarxa que fem amb prop d’una vintena d’organitzacions socials, ja que són aquestes les que ens permeten arribar a les famílies que més ho necessiten”.

Segons un estudi publicat fa poc per la Fundació, i elaborat per la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la Fundació IEB-Universitat de Barcelona, les famílies vulnerables viuen en edificis de 25 anys o més, per tant, construïts abans del reglament d’edificació actual, que preveu mesures obligatòries d’eficiència energètica. Aquest mateix estudi conclou que la Regió de Múrcia va registrar la cinquena taxa de pobresa més elevada durant el període 2011-2017, amb un 9,6%, un punt percentual per sobre de la mitjana nacional.

A Espanya, la Fundació Naturgy ha destinat 2,3 milions a la rehabilitació d’habitatges vulnerables, per abordar una de les causes de la pobresa energètica. Més d’un miler de famílies en situació de vulnerabilitat s’han beneficiat fins ara d’aquest Fons Solidari de Rehabilitació Energètica.

Relacionat amb: