Fundació Naturgy acull la reunió plenària del Consell de Fundacions de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia

El 14 de juny passat, Fundació Naturgy va acollir a Madrid la Reunió Plenària del Consell de Fundacions de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), dependent del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

La jornada, en la qual les fundacions privades espanyoles de l’àmbit de la ciència i la tecnologia comparteixen visions i bones pràctiques, va tenir la participació d’Eva Buch, directora d’educació de Fundació Naturgy, i Imma Aguilar, directora general de FECYT. En la trobada es van debatre les últimes metodologies i experiències en matèria de participació ciutadana en ciència.

En la seva intervenció, Eva Buch va manifestar la seva satisfacció per acollir a la seu de la Fundació una trobada d’aquestes característiques. “A més dels nostres programes per generar un impacte social positiu i afavorir el desenvolupament d’una transició energètica justa, Fundació Naturgy té el compromís de continuar treballant de la mà d’institucions pioneres en la promoció i l’impuls de la ciència, la tecnologia i la innovació a Espanya”.

Després del col·loqui, el Consell de Fundacions va visitar el Centre d’Operació de Xarxa (COR), de la mà de Laura Varela, responsable de COR de Naturgy.

Sobre el Consell de Fundacions per la Ciència

La Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia va promoure, el 2014, la creació del Consell de Fundacions per la Ciència per agrupar a les fundacions privades que treballen en el camp de la ciència, la tecnologia i la innovació amb l’objectiu d’intercanviar coneixement, compartir bones pràctiques i generar projectes col·laboratius.

La tasca que desenvolupen aquestes fundacions aporta diferents beneficis per a tota la societat espanyola: incrementen l’activitat científica a través del finançament de projectes de recerca; generen coneixement a través de la seva pròpia activitat investigadora; estimulen el desenvolupament de carreres científiques i la retenció del talent espanyol a través de contractes pre i postdoctorals; promouen i divulguen el coneixement científic i l’interès per la ciència des d’edats primerenques i fomenten la innovació i l’emprenedoria.

Relacionat amb: