Fundació Naturgy, ADECUA i CEC acorden treballar conjuntament en la promoció del consum responsable de l’energia

A través del seu programa “Associar Energies”, la Fundació Naturgy treballarà en conjunt amb el Centre d’Educació al Consumidor (CEC) i l’Associació de Defensa dels Consumidors i Usuaris de l’Argentina (ADECUA) per promoure l’ús racional del gas natural i la prevenció d’accidents per monòxid de carboni.

El conveni de col·laboració va ser signat pel president de la Fundació Naturgy a l'Argentina, Horacio Cristiani, juntament amb la presidenta del CEC, Susana Andrada, i la presidenta d'ADECUA, Sandra González.

L'objectiu d'aquest acord és promoure l’ús responsable, eficient i segur d'un recurs natural i no renovable, com és el gas natural. És tasca de tothom que la població prengui consciència que amb petits canvis a les seves llars es pot gaudir de les comoditats i els serveis del gas natural, i simultàniament, estalviar en el consum.

Amb aquesta finalitat, es va acordar fer seminaris, xerrades informatives, accions virals i altres campanyes conjuntes que ajudin a promocionar un consum eficient de l'energia.

La Fundació Naturgy, el CEC i ADECUA suggereixen les recomanacions següents per fer un ús responsable de l'energia:

Pel que fa a la calefacció

• Escalfar només els ambients on hi hagi gent i a una temperatura raonable (18 °C aprox.). Les estufes i els radiadors no s’han de tapar ni amb cortines ni amb mobles. D'aquesta manera s'eviten accidents i es millora l'aprofitament calòric.
  • Utilitzar el termòstat per regular la temperatura adequada a cada ambient. No obrir la finestra per fer baixar la temperatura.
  • Reduir les penetracions d'aire per les portes i finestres utilitzant rivets i simultàniament controlar que hi hagi una ventilació correcta.
  • No utilitzar aparells de calefacció per assecar peces de roba.
  • Portar roba abrigada dins de la casa.

Pel que fa a l’aigua calenta

• Utilitzar l'aigua calenta només quan sigui necessària, i escalfar-la a la temperatura adequada. No malgastar aigua ni gas, ja que són recursos limitats.
  • En cas de tenir escalfador d’aigua, regular la temperatura de l'aigua amb el regulador o la botonera. Evitar barrejar l'aigua calenta amb l'aigua freda. Així s’estalvia gas i es prolonga la vida útil de l'aparell.
  • Utilitzar la dutxa amb un ruixador en bon estat i que dispersi bé l'aigua.
  • Si es té un termos, regular-ne la temperatura i aïllar-lo tèrmicament quan està col·locat fora de l'habitatge.
  • En dutxar-se, fer-ho durant un temps raonable.

Pel que fa a la cocció

• No utilitzar mai els fogons i/o el forn per escalfar els ambients.
  • Fer servir el forn amb moderació (la despesa de gas d'1 forn equival a la de 3 fogons petits).
  • Cuinar amb l'olla tapada i reduir la flama quan s'arribi al punt d’ebullició.
  • Ajustar la flama dels fogons al diàmetre del fons dels recipients i mantenir-los tapats. La flama que sobresurt no aporta més calor al recipient i si està destapat es perd temperatura.
  • Quan s’arribi al punt d'ebullició, disminuir la flama. Quan s’assoleixi el punt de cocció, apagar el foc.

El pilot

• Mantenir el pilot encès només quan s'utilitzen els aparells. El 5% del total de gas natural consumit a la República Argentina prové dels aparells que no s'utilitzen i que continuen encesos en mode pilot.
  • Si es canvia l’escalfador o el termos, triar sempre els més eficients: els de classe A.

La Fundació desenvolupa la seva activitat internacional permanent a deu països en els quals és present la companyia, on duu a terme projectes que suposen una aportació positiva a la societat mitjançant la promoció de la inclusió energètica. Durant el 2018, la Fundació, a més, tira endavant el programa de voluntariat “Emprenedors Socials”, i el programa de promoció de l'ús responsable “Associar Energies”.