Fundació Naturgy col·labora un any més amb el Consell de Fundacions en el concurs “Coneix un científic”

La Fundació Naturgy ha col·laborat un any més en el concurs “Coneix un científic”, en el marc del Consell de Fundacions per la Ciència, impulsat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

Conoce a un científico

Els premis es van lliurar aquesta setmana al Centre Pfizer-Universitat de Granada-Junta d’Andalusia de Genòmica i Recerca Oncològica (GENYO), de Granada. Els alumnes premiats enguany pertanyen a l’IES Juan Pérez Creus (La Carolina, Jaén), al CEIP Acapulco (Fuengirola, Màlaga) i al CEIP Virgen de la Paz (Villa de Otura, Granada).

Aquesta iniciativa té per objectiu facilitar a les noves generacions l’accés a l’educació en l’àmbit de la ciència i la tecnologia. Es pretén així acostar la ciència i la figura dels científics als joves, per donar a conèixer de primera mà el seu treball i fomentar l’aprenentatge a través de l’experiència. Així mateix, es persegueix que els més joves investiguin sobre una temàtica per elaborar preguntes significatives, de manera que desenvolupin l’expressió oral.

En l’edició anterior, el concurs es va centrar en l’energia i l’acte de lliurament dels reconeixements es va fer al Museu Bolarque.

La participació de la Fundació en aquesta iniciativa forma part del catàleg de propostes educatives i divulgatives amb les quals la Fundació Naturgy té per objectiu transmetre valors entorn del canvi de model energètic, la preservació del medi ambient i el consum responsable de l’energia.

Des que es va posar en marxa el 2012, gairebé 700.000 infants i joves han participat en aquestes iniciatives educatives adreçades a escolars de tots els nivells, entre les quals destaquen els recursos educatius online i presencials per a l’aula, el Programa d’Aprenentatge-Servei (APS) o les experiències itinerants, com Energy Challenge i Efigy Education, que s’acaben de posar en marxa.

El Consell de Fundacions, del qual forma part la Fundació Naturgy, està impulsat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) i té per objectiu incentivar la participació en ciència de les fundacions privades conforme a criteris internacionals.