Fundació Naturgy dona a Càritas 12.000 euros d’una iniciativa solidària dels seus voluntaris per contribuir a pal·liar la crisi de la COVID-19

Fundació Naturgy ha donat a Cáritas Española 12.000 euros que es destinaran a oferir una alimentació digna a famílies en situació de vulnerabilitat i que, a causa de la pandèmia, estan patint les conseqüències de la crisi econòmica que viu el país.

Aquesta donació, que permetrà a Càritas cobrir l’alimentació de prop de 500 persones durant una setmana, prové d’una de les activitats solidàries promogudes per Fundació Naturgy entre els empleats de la companyia, amb motiu del Dia Internacional dels Voluntaris celebrat aquest mes de desembre.

La iniciativa va consistir a acumular quilòmetres durant una setmana, que s’han transformat en l’aportació econòmica donada a Càritas. Hi van participar un centenar de voluntaris, que van recórrer corrent o amb bicicleta un total de 12.000 quilòmetres.

Càritas i Fundació Naturgy mantenen una estreta relació des de fa tres anys, en el marc del Pla de vulnerabilitat de Naturgy. Fa uns quants dies, van renovar el seu conveni de col·laboració, que els ha permès garantir l’accés a l’energia de 15.000 persones acompanyades per l’organització social.

5.000 beneficiaris de la marató de voluntariat

Juntament amb aquesta activitat, se’n van fer també altres de relacionades amb l’assessorament energètic, la donació de material informàtic per reduir la fractura digital i la formació en tecnologies renovables a joves de cicles formatius d’FP, entre d’altres. En total, més de 300 voluntaris han participat en aquestes accions, que han beneficiat prop de 5.000 persones d’entorns vulnerables durant les últimes setmanes.

La directora general de Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, va destacar “la implicació dels empleats de Naturgy en aquesta marató d’activitats celebrada el mes de desembre, que tenia com a finalitat contribuir a pal·liar els efectes de la pandèmia entre les famílies que més ho necessiten, i que s’uneix a altres iniciatives que es duen a terme de manera recurrent al llarg de tot l’any per contribuir a mitigar la pobresa energètica”.

Fundació Naturgy

Fundació Naturgy desenvolupa tots els programes socials vinculats al Pla de vulnerabilitat de Naturgy, que es vertebren a través de tres projectes: el Fons Solidari de Rehabilitació Energètica, per millorar l’eficiència d’habitatges vulnerables; l’Escola d’Energia, per formar en matèria d’energia famílies vulnerables i professionals dels serveis socials i d’organitzacions del tercer sector; i el voluntariat energètic, que ofereix assessorament sobre eficiència energètica a famílies vulnerables.

Creada el 1992 per la companyia energètica, té també com a missió la difusió, formació i informació sobre temes d’energia, sostenibilitat i eficiència energètica.