Fundació Naturgy i Astúries col·laboraran per actualitzar l’FP en matèria d’energia i per millorar l’ocupabilitat dels futurs professionals del sector

La Fundació de la companyia energètica treballarà amb la Conselleria d’Educació del Principat en l’ampliació dels continguts de cicles formatius relacionats amb el gas natural vehicular, el gas renovable, l’edificació i la rehabilitació sostenible i vulnerabilitat energètica.

La consellera d’Educació del Principat d’Astúries, Carmen Suárez, i la directora general de Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, han signat avui un conveni de col·laboració que contribueix a actualitzar els continguts curriculars de la formació professional (FP) en matèria d’energia i la innovació didàctica del professorat per millorar l’ocupabilitat dels futurs graduats del sector.

Fundació Naturgy treballarà amb la Conselleria asturiana per incorporar els coneixements tècnics actualitzats que requereix el sector, en cicles formatius sobre gas natural vehicular, gas renovable, edificació i rehabilitació sostenible i sobre vulnerabilitat energètica.

A més de la transferència de coneixements en l’àmbit de la innovació energètica, la Fundació Naturgy impartirà formació al professorat per actualitzar els seus coneixements i donarà recursos educatius tècnics a centres dependents del Principat d’Astúries perquè siguin utilitzats com a material didàctic de les pràctiques durant la formació del seu alumnat.

Suárez ha destacat la importància d’actualitzar i orientar els ensenyaments d’FP a la realitat del mercat laboral i, en aquest cas, de les famílies professionals relacionades amb el sector energètic. La consellera ha reconegut “la utilitat d’aquest tipus de convenis, que permeten promocionar entre l’alumnat estudis vinculats a professions amb projecció i també dotar el professorat de nous recursos a través de projectes d’innovació tecnològica i didàctica”.

Per a Coronado, la importància d’aquest acord es troba en la connexió entre l’àmbit educatiu i l’empresarial. “L’objectiu que perseguim és compartir els nostres coneixements i experiència per preparar els futurs professionals de cara al seu ingrés en el mercat laboral i perquè puguin aportar més valor a les companyies del sector energètic”, explica la directora general de Fundació Naturgy.

Al marge del conveni, la Fundació de la companyia energètica també té previst desplegar el seu programa educatiu Efigy Education als centres educatius de primària, secundaria i batxillerat asturians. Amb aquests recursos, col·labora amb els docents per reforçar els continguts curriculars relacionats amb l’energia, l’eficiència energètica i les tecnologies de futur del sector.

Fundació Naturgy

La Fundació Naturgy ofereix a docents i centres educatius un ampli catàleg formatiu adaptat a tots els nivells, que compta amb el reconeixement i la col·laboració d’institucions de referència en l’àmbit de l’educació i la recerca com la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FICAT) i el Consell Superior de Recerques Científiques (CSIC).

Creada l’any 1992, la Fundació té com a missió la difusió, formació, informació i sensibilització de la societat en temes d’energia i medi ambient. També desenvolupa programes d’acció social tant en l’àmbit nacional com internacional i incideix especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.

Relacionat amb: