Fundació Naturgy i Càritas desenvoluparan un nou projecte d’innovació social a Àvila que beneficiarà més de 1.200 avilesos

La iniciativa, que es durà a terme en un immoble de la diòcesi, consistirà a utilitzar els beneficis derivats de la generació d’energia renovable per lluitar contra la pobresa energètica.

Fundació Naturgy i Càritas duran a terme un projecte d’innovació social a l’edifici que la diòcesi té a Àvila, i que unirà la generació d’energia renovable amb plaques fotovoltaiques amb la lluita contra la pobresa energètica i la promoció d’ocupació en persones vulnerables. El projecte beneficiarà les més de 1.200 persones que fan ús dels serveis de l’immoble de la capital avilesa.

El projecte s’emmarca en la renovació del conveni que les dues organitzacions tenen a escala nacional, i que van renovar aquest mes el president de la Fundació Naturgy, Rafael Villaseca, el president de Cáritas Española, Manuel Bretón, i la directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado

Aquesta iniciativa singular, que es durà a terme l’any vinent, s’emmarca en el projecte “Energia per a les persones” de la diòcesi d’Àvila, que va sorgir de la necessitat de millorar l’eficiència energètica de l’edifici que Càritas té a l’avinguda Madrid de la capital avilesa.

A més de reduir l’impacte ambiental de l’edifici i millorar-ne l’eficiència energètica, es reduirà la despesa de consum, i l’estalvi generat es podrà destinar a atendre les necessitats essencials de les persones i famílies que participen en els programes de Càritas.

D’altra banda, la gestió i venda de l’excés d’energia produïda servirà també per implementar o cofinançar projectes dirigits a facilitar a les persones l’accés a un treball digne.

Aquest projecte beneficiarà les més de 1.200 persones que atén Càritas a l’edifici, en el qual disposa de tres pisos i un economat social, i on desenvolupa el seu programa d’ocupació.

Aquesta actuació completarà altres intervencions energètiques que ja s’han fet en aquest immoble gràcies al suport de la Fundació Naturgy durant els dos últims anys, i que han permès canviar finestres per millorar-ne l’aïllament, substituir la il·luminació per sistemes més eficients basats en la tecnologia led i instal·lar-hi plaques solars.

Àvila és una de les províncies espanyoles en les quals es pot aprofitar més la llum i la calor del sol, a la qual cosa cal afegir l’altitud, les poques boires i les baixes temperatures que es registren al llarg de l’any. Aquestes característiques afavoreixen que les instal·lacions energètiques de la zona aconsegueixin fins a un 10% més de beneficis que en altres zones.

Renovació conveni

La renovació per tercer any consecutiu del conveni de col·laboració entre la Fundació Naturgy i Càritas ha beneficiat fins ara 15.000 persones en situació de vulnerabilitat a tot Espanya.

Després de la signatura del conveni, Villaseca ha destacat “la importància de treballar de manera coordinada no només amb les Administracions, sinó també molt especialment amb les organitzacions socials, que són les que prenen el pols real del dia a dia de les famílies que ho estan passant molt malament, en un moment especialment complicat pels efectes de la pandèmia de la COVID-19”.

Per la seva part, Bretón ha aplaudit “l’enfortiment de la col·laboració amb Naturgy en signar per tercer any consecutiu aquest conveni, que permetrà garantir a moltes de les famílies vulnerables acompanyades per Càritas el dret d’accés a l’energia i millorar les condicions d’habitabilitat de les seves llars”. “Aquest compromís té un valor afegit en un moment com l’actual, en què són tantes les persones en situació de precarietat greu a causa de l’impacte social i econòmic causat per la COVID-19”, ha afirmat.

Relacionat amb: