Fundació Naturgy i Càritas renoven la seva col·laboració en matèria energètica per ampliar les més de 17.000 persones ateses des del 2017

Les dues entitats posaran en marxa dos nous projectes d’innovació social que utilitzaran generació renovable per a la lluita contra la pobresa energètica i la promoció d’ocupació en persones vulnerables.

La col·laboració ha permès fins ara rehabilitar prop de 750 habitatges de beneficiaris de l’organització social.

El president de Fundació Naturgy, Rafael Villaseca; el vicepresident de la Fundació, Jordi Garcia Tabernero, i la seva directora general, María Eugenia Coronado, han renovat amb el president de Càritas Espanyola, Manuel Bretón, la col·laboració que ha permès atendre més de 17.000 persones des del 2017.

En virtut d’aquest nou acord, Fundació Naturgy mantindrà la seva aportació de recursos per continuar realitzant rehabilitacions energètiques als habitatges de famílies vulnerables, a fi de millorar-ne l’eficiència i ajudar-les a estalviar en les factures de subministraments. Així mateix, a través de la seva Escola d’Energia, es mantindrà l’assessorament i la formació energètica a famílies vulnerables ateses per Càritas Espanyola.

Villaseca, que es va mostrar satisfet pels resultats obtinguts fins ara, va afirmar que “la cinquena renovació del conveni amb Càritas Espanyola demostra que la col·laboració amb les organitzacions socials és imprescindible per arribar a les persones que més ho necessiten”. “La xarxa de Càritas és fonamental per continuar ampliant l’abast dels nostres programes socials perquè cada vegada més persones puguin estalviar en la factura i fer un consum eficient sense perdre benestar als seus habitatges”, va afegir.

Per la seva part, Bretón va remarcar “la importància de renovar aquesta col·laboració amb Naturgy, per continuar acompanyant les famílies en situació de més vulnerabilitat i poder garantir el seu accés adequat i digne a subministraments domèstics d’energia, sobretot en uns moments en què aquestes dificultats van en augment per a un gran nombre de llars a les quals donem suport”.

Així mateix, García Tabernero va explicar que “enguany també volem donar un impuls als projectes d’innovació social que utilitzen energies renovables per fer front la vulnerabilitat energètica”. “Amb aquestes noves iniciatives, mostrem el nostre doble compromís en l’àmbit social i ambiental, per contribuir a una transició energètica i justa que no deixi ningú enrere”, va afirmar el vicepresident de Fundació Naturgy.

Projectes d’innovació social

Després de la reeixida experiència de l’any passat a l’edifici de Càritas d’Àvila, que ha permès beneficiar més de 1.200 persones, les dues entitats han acordat dur a terme dos nous projectes d’innovació social a Torrent (València) i a Conca.

Aquestes iniciatives consisteixen en la instal·lació de plaques solars en edificis de famílies vulnerables o de la mateixa organització social, per utilitzar la generació renovable en la lluita contra la pobresa energètica. D’aquesta manera, les famílies amb menys recursos es poden beneficiar dels estalvis que aquesta nova forma d’energia representa. A més, amb aquests projectes es promou l’ocupació en col·lectius vulnerables.

El primer dels projectes es durà a terme a la Llar Mare de Déu dels Desemparats i dels Innocents del municipi valencià de Torrent. La iniciativa permetrà la instal·lació de 78 panells solars (35 kWp) en aquesta residència, a la qual conviuen 26 menors migrants no acompanyats. La instal·lació dotarà l’edifici d’un sistema d’autoproveïment que reduirà les despeses de consum. Amb els estalvis generats, Càritas podrà atendre necessitats essencials d’aquests joves.

El segon projecte, amb el nom “Energia sostenible per a les persones en risc d’exclusió”, es desenvoluparà a l’edifici de Càritas Diocesana de Conca. Consistirà a fer sostenible l’espai de treball de les àrees d’economia solidària (Formació i Orientació i Intermediació Laboral), inclusió social (centres residencials, servei d’àpats a gent gran amb una cuina d’ús industrial i cambres frigorífiques i de congelats industrials) i del programa d’Envelliment actiu. En total, se’n beneficiaran prop de 600 persones amb la instal·lació de 50 panells solars (20 kWp)

Rehabilitació de prop de 750 habitatges

La col·laboració continuada dels quatre darrers anys ha permès a Càritas gestionar la rehabilitació de prop de 750 habitatges de famílies vulnerables i altres solucions habitacionals de l’entitat, que s’han beneficiat d’una millora de l’eficiència energètica dels seus pisos i d’estalvis en la despesa dels subministraments.  Aquestes actuacions es duen a terme gràcies al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica de Fundació Naturgy.

L’Escola d’Energia de Fundació Naturgy mantindrà les sessions formatives a beneficiaris de l’organització social, per explicar-los conceptes bàsics dels contractes i la gestió de les seves factures i actualització normativa, i també consells per utilitzar millor l’energia de la llar.