Fundació Naturgy i el Consell Superior d’Investigacions Científiques col·laboren per premiar la investigació i la innovació a l’àmbit energètic

La primera edició del ‘Premi Fundació Naturgy a la investigació i innovació tecnològica a l’àmbit energètic’, que té com a objectiu impulsar la transició energètica, està dirigit a grups de recerca i tindrà una dotació de 100.000 euros.

Fundació Naturgy llança la primera edició del ‘Premi Fundació Naturgy a la investigació i innovació tecnològica a l’àmbit energètic’, que dotarà amb 100.000 euros el millor projecte d’Espanya desenvolupat per grups de recerca adscrits a organismes públics o privats sense ànim de lucre. Aquest nou reconeixement compta amb el suport i la col·laboració del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), que farà la valoració de les candidatures.

Totes dues entitats han signat un conveni per col·laborar en aquesta nova iniciativa de la Fundació Naturgy, que té com a objectiu posar focus en la innovació com un dels eixos principals de la transició energètica i avançar en la descarbonització de l’economia al nostre país.

El CSIC coordinarà la comissió científica avaluadora dels projectes que es presentin a aquesta primera edició del premi, la convocatòria del qual es llançarà el proper 1 de febrer de 2023 i estarà oberta fins al 31 de març. Un jurat de prestigi fallarà el premi el proper mes de juny.

La presidenta del CSIC, Eloísa del Pino, ha declarat que aquesta col·laboració suposarà un avenç en el foment d’investigacions imprescindibles per afrontar els reptes de la transició energètica. La Fundació Naturgy és un dels agents rellevants per a la progressió cap al nou model energètic i els seus projectes de suport a la societat estan d’acord amb els objectius del CSIC. Així, estic segura que el protocol que signem avui implicarà interaccions col·laboratives futures en l’àmbit de la transició energètica i servirà d’exemple per a noves aliances”.

Per part seva, el president de la Fundació Naturgy, Rafael Villaseca, ha mostrat la seva enorme satisfacció per la col·laboració amb el CSIC, “que permet impulsar amb plenes garanties la investigació i el desenvolupament científic en l’àmbit de l’energia”. “Aquesta nova iniciativa de la Fundació Naturgy reforça el desenvolupament dʻaccions encaminades a accelerar la transició energètica ia assolir els objectius dʻemissions nules netes dʻEspanya i de la UE”, ha explicat el president de la fundació de la companyia energètica.

Projectes inèdits i jurat de prestigi
Aquest nou reconeixement, que es convocarà anualment, està dirigit a projectes desenvolupats per organismes de recerca públics o privats, sense ànim de lucre, incloent-hi universitats públiques i privades (inscrites al Registre d’Universitats, Centres i Títols) i altres centres d’I+ D+I. Així mateix, han de ser grups que facin recerca fonamental o desenvolupament experimental, i que tinguin personalitat jurídica pròpia i residència fiscal a Espanya.

Les candidatures participants han de ser projectes inèdits, d’investigacions en curs o de recent finalització, i el potencial innovador dels quals sigui susceptible de ser incorporat al mercat o generar valor a la societat. Els projectes de recerca candidats podran tractar els aspectes següents de la innovació tecnològica en l’àmbit energètic: eficiència, seguretat de subministrament, fonts renovables i medi ambient.

El jurat del premi estarà constituït per Maria Benjumea, fundadora de Spain Startup i de l’International Women Forum España; Eloïsa del Pi, presidenta del CSIC; Mariano Marzo, professor emèrit de la Universitat de Barcelona i director de la Càtedra de Transició Energètica de la UB; i Diego Pavia, fundador i CEO de KIC InnoEnergy. També en formaran part Jorge Barredo, director general de Renovables, Nous Negocis i Innovació a Naturgy, i María Eugenia Coronado, directora general de la Fundació Naturgy.

La presentació de candidatures es podrà fer a través del web de Fundació Naturgy i el projecte guanyador serà anunciat en una cerimònia que tindrà lloc al juny.

CSIC

El Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) és la institució pública més gran d’Espanya en recerca científica i tècnica, i una de les més destacades de l’Espai Europeu de Recerca. Adscrit al Ministeri de Ciència i Innovació a través de la Secretaria General de Recerca, el CSIC s’estructura en tres àrees: Societat, Vida i Matèria. Entre els seus objectius destaca apropar els èxits científics i tecnològics a tots els sectors socioeconòmics nacionals i internacionals, per tal d’aconseguir que es transformin en benestar social, econòmic i cultural per a la societat.

El CSIC té com a missió el foment, la coordinació, el desenvolupament i la difusió de la recerca científica per tal de contribuir a l’avenç del coneixement i al desenvolupament econòmic, social i cultural; així com a la formació de personal ia lassessorament a entitats públiques i privades en aquestes matèries.

Relacionat amb: