Fundació Naturgy i la Comunitat de Madrid reforcen la seva col·laboració per millorar l’ocupabilitat dels futurs professionals del sector energètic

La Fundació de la companyia energètica treballarà amb la Conselleria d’Educació i Joventut per actualitzar els continguts de l’FP en matèria de gas natural vehicular, gas renovable, edificació i rehabilitació sostenible i vulnerabilitat energètica.

Seminario Internacional Brasil GNV Gas Natural Vehicular

El conseller d’Educació i Joventut de la comunitat autònoma de Madrid, Enrique Ossorio, i la directora general de Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, han signat avui un conveni de col·laboració per actualitzar els continguts curriculars de la formació professional en matèria d’energia i millorar així l’ocupabilitat dels futurs professionals del sector.

Fundació Naturgy treballarà amb la Conselleria madrilenya per incorporar els coneixements tècnics actualitzats que requereix el sector, en cicles formatius sobre gas natural vehicular, gas renovable, edificació i rehabilitació sostenible i sobre vulnerabilitat energètica.

Ossorio ha explicat que “gràcies a aquesta iniciativa, es farà possible millorar la formació dels joves que vulguin desenvolupar la seva carrera al sector de l’energia, dotant-los de més i millors recursos perquè obtinguin una educació de qualitat, adaptada a la realitat del mercat de treball i més efectiva a l’hora d’integrar els alumnes al mercat laboral”.

Per a Coronado, la importància d’aquest acord es troba en la connexió entre l’àmbit educatiu i l’empresarial. “L’objectiu que perseguim és compartir els nostres coneixements i experiència per preparar els futurs professionals de cara al seu ingrés en el mercat laboral i perquè puguin aportar més valor a les companyies del sector”, explica la directora general de Fundació Naturgy.

A més de la transferència de coneixements en l’àmbit de la innovació energètica, la Fundació Naturgy impartirà formació a formadors i donarà recursos educatius tècnics als centres dependents de la Conselleria, amb la finalitat que puguin ser utilitzats com a material didàctic de pràctiques durant la formació dels seus alumnes.

Amb la signatura d’aquest acord, la Fundació de la companyia energètica reforça la seva col·laboració amb la Conselleria d’Educació i Joventut en l’àmbit de la divulgació i el foment de vocacions STEM. Durant el curs 2019-2020 ja es va implementar un programa de gas natural vehicular (GNV), que certificarà els seus primers alumnes amb una menció especial en coneixements de mecànica de GNV.

La Fundació i la Conselleria també col·laboren amb el Pla STEMadrid, que fomenta l’estudi de les disciplines científiques i tecnològiques entre l’alumnat madrileny, i amb el programa Efigy Education de la Fundació Naturgy, per desenvolupar coneixements sobre eficiència, transició energètica i economia circular a les escoles de la Comunitat.