Fundació Naturgy i la Conselleria d’Educació i Formació Professional col·laboraran per fomentar l’ocupabilitat en l’àmbit de l’energia

La fundació de la companyia energètica ha format més de 2.000 persones andaluses en els dos últims anys, entre docents d’FP, alumnes i professionals del sector, en matèries relacionades amb la transició energètica.

Fundació Naturgy contribuirà a l’actualització de continguts curriculars de cicles de formació professional (FP) relacionats amb l’energia i a l’ocupabilitat dels joves en l’àmbit de la transició energètica, en virtut d’un conveni subscrit avui amb la Conselleria d’Educació i Formació Professional de la Junta d’Andalusia.

En el marc del seu programa de Formació Professional per a l’Ocupabilitat, Fundació Naturgy contribuirà a la transferència de coneixement als cicles de formació professional vinculats amb l’energia per adaptar-los a l’evolució de les innovacions tecnològiques i de competències professionals que requereix el mercat laboral en l’actualitat. D’aquesta manera, impartirà formació i capacitarà docents, alumnes i professionals del sector en àmbits com el medi ambient, l’eficiència energètica i la implantació de noves tecnologies.

La fundació de la companyia energètica assessorarà i desenvoluparà continguts inèdits per a l’actualització de plans d’estudis, reforçant competències professionals i personals; col·laborarà en la formació i l’actualització del professorat i dels alumnes; cedirà material didàctic als centres que imparteixin cicles formatius relacionats amb el sector energètic; i impartirà sessions en tendències laborals de futur a l’alumnat per millorar l’ocupabilitat en el sector.

La Conselleria d’Educació, per la seva part, promourà que els centres educatius participin en les activitats i afavorirà que els docents rebin la formació per a formadors amb els coneixements actualitzats que ofereix Fundació Naturgy. Les dues institucions reconeixeran, registraran i certificaran la formació que es faci mitjançant aquesta col·laboració.

Patricia del Pozo, consellera de Desenvolupament Educatiu i Formació Professional de la Junta d’Andalusia, i María Eugenia Coronado, directora general de Fundació Naturgy, han subscrit avui el conveni.

Del Pozo ha destacat “la importància de treballar de manera conjunta amb les empreses per dissenyar una planificació adequada que, a més de formar els joves en matèries que tenen futur, proporciona els perfils professionals que demanen els diferents sectors productius”.

En aquest sentit, segons Coronado, “la formació professional en el sector de l’energia s’ha d’adaptar a les competències professionals que sol·liciten les empreses del sector. Per això, des de Fundació Naturgy ens satisfà sumar Andalusia a les altres vuit comunitats autònomes on oferim formació professional sobre energia, amb estàndards de qualitat elevats i actualitzada segons els avenços tecnològics i els requisits del mercat laboral”.

A Andalusia, Fundació Naturgy ha impartit formació, des del 2021, a mig centenar de professors de formació professional i a més de 2.000 alumnes de 29 centres educatius. Amb el conveni signat avui es vol impulsar aquesta activitat a la Comunitat.

Programa de Formació Professional per a l’Ocupabilitat de la Fundació Naturgy

La Fundació Naturgy ha fet una aposta decisiva per promoure la capacitació de joves, aturats i professionals que requereixen un reciclatge derivat de la transformació tecnològica del sector energètic. El programa de Formació Professional per a l’Ocupabilitat millora la preparació dels futurs professionals del sector i en facilita l’accés al mercat laboral.

A escala nacional, des de la posada en marxa del seu programa de Formació Professional per a l’Ocupabilitat, més de 63.000 alumnes ja s’han beneficiat de la formació rebuda a les vuit comunitats autònomes amb les quals Fundació Naturgy té establerts acords de col·laboració (Madrid, Galícia, Catalunya, Astúries, la Comunitat Valenciana, Castella i Lleó, Castella-la Manxa i Extremadura).

La fundació ofereix vuit mòduls formatius que capaciten i certifiquen els alumnes amb coneixements tècnics actualitzats en àrees com ara la mobilitat sostenible, la rehabilitació i l’edificació sostenible, els gasos renovables, la digitalització de xarxes elèctriques, l’assessorament energètic en entorns vulnerables, la instal·lació i el manteniment de plaques fotovoltaiques, i les xarxes de gas verdes i digitals i la sostenibilitat aplicada al sistema productiu.

La proposta formativa de Fundació Naturgy s’alinea amb l’Estratègia de Transició Justa, i té el reconeixement i la col·laboració del Ministeri d’Educació i Formació Professional, les administracions competents en educació i ocupació de nou comunitats autònomes, el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), la Fundació Estatal per a la Formació en l’Ocupació (FUNDAE) i l’Institut Nacional de Qualificacions (INCUAL).

Fundació Naturgy

Entre les seves línies d’actuació, la Fundació Naturgy té l’objectiu de transferir coneixements especialitzats sobre les noves tecnologies energètiques i les claus de la transició cap a un sistema d’energia més sostenible, així com de divulgar valors de preservació del medi ambient i el consum responsable d’energia. Creada el 1992 per la companyia energètica, la fundació també desenvolupa programes d’acció social, incidint especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.

Relacionat amb: