Fundació Naturgy ofereix a Sabadell un innovador viatge virtu a l’espai per conscienciar sobre els reptes ambientals del planeta, la transició energètica i l’economia circular

La regidora de Transició Energètica de Sabadell, Mar Molina, ha visitat avui l’Energy Challenge, la nova iniciativa divulgativa de la fundació, que està fent ruta per Catalunya després de la seva presentació en el marc de la COP 25 de Madrid.

La Fundació Naturgy presenta aquesta setmana a Sabadell l’Energy Challenge, una experiència itinerant i innovadora per apropar als més joves, i al públic en general, coneixements actualitzats sobre la transició energètica, l’economia circular, la qualitat de l’aire i les noves tecnologies energètiques.

La regidora de Transició Energètica de Sabadell, Mar Molina, ha visitat aquest matí aquest nou projecte educatiu de la fundació de la companyia energètica, y ha manifestat que l’Energy Challenge “contribueix a sensibilitzar a la ciutadania sobre els reptes ambientals del planeta, la transició energètica i l’economia circular, reflexiona sobre la innovació i el consum, i, sobretot, és clau per aconseguir els objectius de desenvolupament sostenible de Nacions Unides en l’àmbit de l’energia”. “El canvi climàtic és un repte per a les administracions, les empreses i per a tota la ciutadania, i cadascú desde el nostre dia a dia i les nostres possibilitats tenim força per canviar les coses”, ha dit Molina, tot afegint que “en aquest marc, treballar pel coneixement i la sensibilització és importantíssim”.

Els visitants són convidats a realitzar un viatge espacial de 20 minuts, en una aeronau futurista comandada per robots d’última generació. Passen així a formar part d’una missió espacial per resoldre el repte de l’energia (en anglès, energy challenge), en un moment de transició cap a la descarbonització com l’actual.

Es tripulants observen la Terra i el Cosmos per reflexionar i prendre consciència de la situació d’emergència climàtica del planeta i de la necessitat de contribuir a assumptes de cabdal importància com ara l’economia circular, la qualitat de l’aire i les noves tecnologies energètiques.

A més, la Fundació Naturgy ha configurat aquesta experiència en un vehicle de 70 m2 respectuós amb el medi ambient, que compta amb un motor dual de gas natural. En els seu rodatge, genera entre un 15% i un 20% menys d’emissions de CO2 respecte dels motors convencionals de gasoil. També contribueix a la millora de la qualitat de l’aire, en reduir un 39% les emissions de partícules i un 30% les emissions d’NOx respecte d’un vehicle que funciona només amb combustible dièsel.