Fundació Naturgy premiarà amb 60.000 euros la millor iniciativa social en l’àmbit energètic d’Espanya

L’import íntegre d’aquest reconeixement s’haurà de destinar a projectes que millorin les condicions dels col·lectius més desfavorits en temes relacionats amb l’energia.

El jurat estarà presidit per Alberto Núñez, S. J., director del Servei Pastoral i professor de la Universitat Pontifícia Comillas, i estarà format per representants de prestigi de diferents àmbits.

La Fundació Naturgy ha obert avui la primera convocatòria del premi a la millor iniciativa social en l’àmbit energètic, que tindrà un doble objectiu: donar visibilitat a aquelles persones, entitats o institucions que destaquen en l’àmbit social vinculat a l’energia, però també ajudar a finançar iniciatives en aquest àmbit, per millorar la qualitat de vida de les persones més vulnerables.

El premi estarà dotat amb 60.000 euros, i a més s’atorgarà un accèssit de 30.000 euros. Aquests imports s’hauran de destinar íntegrament a projectes ambientals, d’educació, vulnerabilitat, emprenedoria, inclusió social o salut, relacionats amb l’energia.

El president de la Fundació Naturgy, Rafael Villaseca, considera que “més enllà de premiar un projecte en concret, el valor d’aquest reconeixement és que es puguin continuar finançant projectes socials en l’àmbit de l’energia”. Per a Villaseca, “és important que des de les empreses impulsem aquest tipus d’iniciatives, en un moment en què l’energia, ja sigui des d’un punt de vista ambiental, educatiu o de la vulnerabilitat, és al centre del debat social”.

Un jurat de reconegut prestigi en l’àmbit social

El jurat del premi estarà format per destacades personalitats de diversos àmbits i estarà presidit per Alberto Núñez, S. J., director del Servei de Pastoral i professor de la Universitat Pontifícia Comillas.

A més del president, els membres del jurat seran Manuel Bretón, president de Càritas Espanyola; Llum Delàs, patrona de la Fundación de la Esperanza; Salvador García-Atance, president de la Fundación Lealtad; el pare Ángel García Rodríguez, president de Mensajeros de la Paz; Juan José López Burniol, vicepresident de la Fundació Bancària “la Caixa”; Josep Ramoneda, director de l’Escola Europea d’Humanitats de Barcelona; Elena Salgado, presidenta de l’Associació Espanyola d’Empreses de Consultoria; Javier Senent, president de Creu Roja Espanyola; i Gustavo Suárez Pertierra, president d’UNICEF Comitè Espanyol.

El vicepresident de la Fundació Naturgy, Jordi Garcia Tabernero, i la seva directora general, María Eugenia Coronado, completaran el jurat que, durant el segon trimestre del proper any, decidirà de donar el premi.

En la seva valoració, el jurat tindrà en compte els resultats i l’impacte de les iniciatives que la persona o entitat hagi dut a terme en tota la seva trajectòria. La rellevància social, l’abast i l’escalabilitat de la tasca, les sinergies amb altres persones i institucions, així com la transparència i la bona gestió del finançament, seran altres criteris que contribuiran a l’elecció dels guanyadors.

En el premi podran participar totes aquelles persones físiques o jurídiques que, amb la seva feina, generin millores en les condicions socials dels col·lectius més desfavorits amb actuacions vinculades a l’àmbit de l’energia.

La convocatòria per presentar candidatures estarà oberta fins al 31 de gener de 2020. Les bases completes es poden consultar a www.fundacionnaturgy.org.