Fundació Naturgy reprèn a Cantàbria la seva experiència itinerant Energy Challenge per conscienciar sobre els reptes ambientals del planeta

La fundació de la companyia energètica torna a oferir aquesta iniciativa innovadora a la comunitat educativa i al públic en general, amb un estricte protocol sanitari per garantir la seguretat dels visitants.
L’Energy Challenge, que s’instal·larà a Castro Urdiales i Torrelavega, convida a reflexionar sobre el consum d’energia, la qualitat de l’aire i l’economia circular, en un viatge espacial interactiu a bord d’un vehicle eficient guiat per un robot d’última generació.

Fundació Naturgy reprèn aquesta setmana a Cantàbria la ruta de l’Energy Challenge, una experiència itinerant i innovadora per apropar als més joves, i al públic en general, coneixements actualitzats sobre la transició energètica, l’economia circular, la qualitat de l’aire i les noves tecnologies energètiques.

Aquesta iniciativa divulgativa ha arribat avui a Castro Urdiales i s’ha instal·lat al costat del Colegio Menéndez Pelayo, on els seus alumnes tenen previst visitar-lo fins demà. A partir de dimecres i fins divendres vinent, l’Energy Challenge es traslladarà al parc d’Amestoy (al carrer Jardines), on continuarà rebent visites d’altres centres educatius i, a la tarda, estarà obert al públic de les 16 h a les 19 h.

La setmana vinent el vehicle es traslladarà a Torrelavega, on es podrà visitar del 26 al 30 d’octubre.

La directora general de la Fundació Naturgy, María Eugenia Coronado, va destacar la posada en marxa de nou d’“aquesta iniciativa disruptiva, que explica d’una manera molt didàctica el desafiament ambiental del planeta en matèria d’energia”. “En aquest moment, més que mai, ens sentim amb el deure de caminar al costat de la ciutadania i, especialment, de la comunitat educativa, per donar a conèixer les noves tecnologies disponibles en l’àmbit energètic”, va afirmar.

Per la seva part, Eva Buch, responsable d’Educació i Divulgació de la fundació, va explicar que “com a recurs divulgatiu, volem donar resposta a la demanda dels docents, que reclamen accés a recursos formatius STEM amb plenes garanties de seguretat i protocols sanitaris alineats amb els dels seus centres”.

Després de la suspensió d’aquesta iniciativa amb motiu de la crisi sanitària de la Covid-19, la Fundació Naturgy ha adaptat l’Energy Challenge a les normatives establertes per les autoritats sanitàries nacionals i de cada comunitat autònoma, amb l’objectiu de garantir la seguretat de tots els visitants.

Després del seu pas per Cantàbria, aquesta iniciativa té previst anar a Galícia i a la Comunitat de Madrid. Des de la seva posada en marxa el desembre de l’any passat, en el marc de la COP 25 de Madrid, aquest recurs divulgatiu ha rebut més de 6.000 visitants.

Una aeronau futurista amb propostes per resoldre el desafiament energètic

L’Energy Challenge convida a reflexionar sobre el consum d’energia, la qualitat de l’aire i l’economia circular, en un viatge espacial interactiu a bord d’un vehicle eficient guiat pel robot d’última generació Energy 360.

A través de la projecció 360º d’un centenar de vídeos i un sistema de seients giratoris, els visitants passen a formar part d’una missió espacial per resoldre el repte de l’energia (en anglès, energy challenge), en un moment de transició cap a la descarbonització com l’actual.

En el seu viatge, de 20 minuts de durada, els tripulants observen la Terra i el Cosmos per reflexionar i prendre consciència de la situació d’emergència climàtica del planeta i de la necessitat de contribuir a assumptes de cabdal importància com ara l’economia circular, la qualitat de l’aire i les noves tecnologies i vectors energètics, com els gasos renovables.

La iniciativa mostra el paper clau de la innovació i els hàbits de consum responsable per aconseguir els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides en matèria de l’energia.

A més, la Fundació Naturgy ha configurat aquesta experiència en un vehicle de 70 m2 respectuós amb el medi ambient, que disposa d’un motor dual de gas natural. Durant el rodatge, genera entre un 15% i un 20% menys d’emissions de CO2 respecte als motors convencionals de gasoil. Així mateix, contribueix a millorar la qualitat de l’aire, ja que redueix reduir un 39% les emissions de partícules i un 30% les emissions de NOx respecte a un vehicle que funciona només amb combustible dièsel.

La vocació divulgativa de la Fundació Naturgy

Aquesta activitat s’emmarca dins del programa de formació i sensibilització que la Fundació Naturgy fa a diferents ciutats espanyoles sobre temàtiques relacionades amb l’energia i el medi ambient. El seu objectiu fonamental és promoure entre la ciutadania l’ús racional dels recursos energètics, l’eficiència energètica i la innovació tecnològica, de manera coherent amb la protecció del medi ambient.

La Fundació Naturgy, creada l’any 1992 per la companyia energètica, té com a missió la difusió, la formació, la informació i la sensibilització de la societat en temes d’energia i medi ambient. També desenvolupa programes d’acció social tant en l’àmbit nacional com internacional i incideix especialment en actuacions destinades a pal·liar la vulnerabilitat energètica.

Relacionat amb: