Fundació Naturgy s’adhereix a l’Aliança STEAM promoguda pel Ministeri d’Educació per impulsar el talent femení

El president de Naturgy, Francisco Reynés, s’ha reunit avui amb les alumnes que formen part de la iniciativa Efigy Girls, vuit grups de nenes apadrinats per la fundació que participen en la competició tecnològica FIRST LEGO League España i dos dels quals s’han classificat per a la final espanyola, entre un miler d’equips participants.

Fundació Naturgy s’ha adherit a l’Aliança STEAM que promou el Ministeri d’Educació i Formació Professional per impulsar el talent femení en l’àmbit de l’energia entre les més joves. Les protagonistes de la seva principal iniciativa en aquesta matèria, les Efigy Girls, s’han reunit avui amb el president de Naturgy, Francisco Reynés, que ha conegut de primera mà els projectes tecnològics amb què han participat enguany en la competició FIRST LEGO League España.

L’Aliança STEAM té per objectiu promoure iniciatives concretes que contribueixin a configurar un sistema educatiu sense estereotips de gènere associats a determinades vocacions i professions, i que impulsi l’empoderament femení en les disciplines STEAM des dels primers anys de l’educació.

“Formar part de l’Aliança STEAM remarca el treball que Fundació Naturgy du a terme des de fa molts anys per apropar el món de les noves tecnologies energètiques a infants i joves de tot Espanya, i molt especialment per fomentar el talent femení”, ha afirmat Reynés.

Suport a les vocacions STEAM i les Efigy Girls

El president de la companyia energètica s’ha reunit avui, en un esdeveniment híbrid presencial i digital, amb les més de 160 noies apadrinades per Fundació Naturgy que participen enguany en la iniciativa Girls First de la FIRST LEGO League España. Aquesta competició, impulsada al nostre país per la Fundació Scientia, fomenta l’interès dels més joves per la ciència i la tecnologia.

Aquest és el segon any en el qual vuit equips, que es presenten sota el nom d’Efigy Girls, reben el suport de Fundació Naturgy per participar en els torneigs que es duen a terme per tot el territori espanyol. Dos dels equips, del Col·legi Las Acacias-Montecastelo (Vigo, Pontevedra) i de l’Escola Ull de Vent (la Bisbal del Penedès, Tarragona) s’han classificat per a la gran final FIRST LEGO League España RePLAY, que se celebrarà els dies 26 i 27 de juny i a la qual optaven un miler de grups de tot el país.

Dos grups més d’Efigy Girls han obtingut també reconeixements: primer premi a la innovació, per a l’Institut Caterina Albert, de Barcelona; i premi a l’entrenador, per a l’IES Rego de Trabe, de Culleredo (La Corunya). La resta d’equips que han tingut enguany el suport de Fundació Naturgy són l’IES San Vicente (Sant Vicent de Raspeig, Alacant), l’Institut Manuel Vázquez Montalbán (Sant Adrià del Besòs, Barcelona), i les escoles Senara i María Inmaculada (Madrid).

Tots els seus projectes incorporen l’eficiència i la innovació energètica com a factor clau per resoldre els reptes d’aquesta edició de la FIRST LEGO League, centrada en la promoció de l’exercici físic per millorar el benestar de les persones, i a com aconseguir espais i entorns sostenibles i eficients per fer-ho.

Prop de 200.000 beneficiaris

La iniciativa Efigy Girls forma part del programa Efigy Education de Fundació Naturgy, amb el qual fa arribar les noves tecnologies energètiques, l’eficiència i la sostenibilitat a les escoles. Les activitats educatives i de divulgació de la fundació van tenir 190.000 beneficiaris el 2020.