Gas Natural Andalucía i l’Ajuntament de Marbella presenten l’exposició ‘Museo del Gas. Energía’

La mostra, organitzada per la Fundació Gas Natural Fenosa en col·laboració amb Gas Natural Andalucía, es podrà visitar al Palau de Congressos, Fires i Exposicions de Marbella fins al 8 de maig.

Aquesta exposició proposa un recorregut per l'evolució de les indústries del gas i l'electricitat, així com una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles per abordar-lo d'una manera responsable.

L’alcaldessa de Marbella, Ángeles Muñoz, el director de Gas Natural Andalucía, Raúl Suárez, i la directora del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, Eva Buch, han inaugurat avui l’exposició “Museo del Gas. Energía” al Palau de Congressos, Fires i Exposicions de la localitat malaguenya.

L’exposició, que es podrà visitar fins al 8 de maig, proposa un recorregut per l’evolució de les indústries del gas i l’electricitat a través dels canvis socials provocats per l’aplicació de les noves tecnologies i els nous invents, així com una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles que ens permetin abordar-lo de manera responsable. L’entrada a l’exposició és gratuïta i els grups d’escolars que ho desitgin poden fer activitats didàctiques sol·licitant cita prèvia.

Marbella és la primera ciutat andalusa que acull l’exposició completa organitzada pel Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, en col·laboració amb Gas Natural Andalucía. Des de gener, la institució ha organitzat en diferents municipis andalusos una mostra més reduïda titulada “Energía”. Ambdues exposicions tenen un format modular i utilitzen materials reciclats i tecnologia de baix consum, amb l’objectiu de transmetre el valor de l’eficiència energètica de manera visual i pedagògica, i s’incorpora, en la proposta expositiva completa, una selecció de peces originals de la Col·lecció del Museu del Gas. La Fundació Gas Natural Fenosa té previst continuar itinerant les dues exposicions per la regió durant aquest any.

L’energia com a motor de canvi social

“Museo del Gas. Energía” revela el paper protagonista de l’energia en el progrés de la societat. Amb l’arribada de l’enllumenat públic a les ciutats, la llum en la fosca nit va permetre trencar el cicle agrícola que havia imperat fins aleshores. Així va néixer un tipus d’activitat nova, impensable fins a la data: les ciutats van començar a oferir una infinitat de propostes de cultura i entreteniment relacionades amb la nit i les jornades de treball a les fàbriques es van allargar més enllà de la llum natural. A més de servir a l’enllumenat públic, el gas es va introduir a les llars a través d’aparells domèstics moderns, coneguts amb el nom de gasodomèstics, que aportaven comoditat i confort a les classes acomodades.

L’exposició també presenta una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles que ens permetin emprendre’l de manera responsable. A través de la presentació de les diferents alternatives energètiques disponibles, l’exposició ofereix les claus perquè el visitant entengui que totes les energies tenen avantatges i inconvenients i que, per tant, no existeixen fórmules màgiques per resoldre el futur energètic.

Les pròximes dècades estaran marcades per la garantia de subministrament, els costos econòmics i el seu impacte en el medi ambient, així com per la capacitat dels humans per innovar als terrenys tecnològic i social. Entre les qüestions capitals de la nostra agenda futura destacarà l’estímul d’un consum energètic responsable amb el mínim impacte sobre el medi ambient, a través de l’estalvi i l’eficiència.

La Fundació Gas Natural Fenosa

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992, orienta les seves activitats a la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l’eficiència energètica i la innovació tecnològica en l’àmbit de l’energia de manera coherent amb el respecte i la protecció del medi ambient i promou activitats culturals dirigides a la preservació i difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Així mateix, duu a terme un programa d’ajuda a l’exportació adreçat a petites i mitjanes empreses. Les seves activitats internacionals es duen a terme a Algèria, Argentina, Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic, Marroc, Itàlia i Moldàvia.

El Museu del Gas és un centre cultural que combina l’exposició permanent amb l’organització d’exposicions i conferències, un programa educatiu per a escoles, activitats per a grans i petits i cicles de cinema i música.

Gas Natural Andalucía a Màlaga

Gas Natural Andalucía, filial distribuïdora de Gas Natural Fenosa a aquesta comunitat autònoma, va invertir al voltant d’11,8 milions d’euros en la província de Màlaga durant 2014. L’empresa va assolir els gairebé 86.000 punts de subministrament a la província de Màlaga, la qual cosa suposa que prop de 257.900 malaguenys gaudeixen ja d’aquesta energia gràcies a una xarxa de proveïment de 1.150 quilòmetres. Màlaga es consolida així com la segona província de la comunitat en nombre d’usuaris de gas natural.

Actualment, Gas Natural Andalucía porta el subministrament a un total de 14 municipis de la província: Alhaurín de la Torre, Alhaurín el Grande, Antequera, Benalmádena, Cártama, Coín, Estepona, Fuengirola, Màlaga, Marbella, Mijas, Rincón de la Victoria, Torremolinos i Vélez-Málaga.

Marbella (Espanya), 23 mar 2015