Gas Natural Fenosa ajudarà les pimes gallegues a exportar a través d’un programa impulsat per la seva fundació

L'objectiu del programa és formar i assessorar gratuïtament pimes gallegues de qualsevol sector que vulguin fer la seva primera exportació.

La Fundació Gas Natural Fenosa implanta a Galícia, per primera vegada a Espanya, el seu reeixit programa creat l'any 2001 a l'Argentina, en el qual han participat més de 25.000 empreses i que ha fet possible que 1.200 pimes s'hagin convertit en empreses exportadores.

La iniciativa és un nou pas en el compromís de Gas Natural Fenosa amb Galícia, que a través de la seva activitat contribueix al desenvolupament econòmic industrial i empresarial, i genera riquesa, ocupació i progrés.

Gas Natural Fenosa ayudará a las PyMES gallegas a exportar, a través de un programa impulsado por su fundación

El director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, i el delegat general de Gas Natural Fenosa a Galícia, Manuel Fernández Pellicer, han presentat avui el programa "Primera Exportació" a Santiago de Compostel·la, un projecte que té com a objectiu formar i assessorar gratuïtament pimes gallegues que vulguin exportar per primera vegada.

El programa que la Fundació Gas Natural va crear l'any 2001 a l'Argentina s'implanta per primera vegada a Espanya i està dirigit a empreses gallegues que vulguin iniciar activitats d'exportació. Per participar en el programa, les empreses interessades han d'aportar un CIF i inscriure's en el programa a través del web www.fundacionnaturgy.org.

La iniciativa, que també s'implanta aquest any en altres zones d'Espanya, se centra a acompanyar les pimes a donar els primers passos en l'àmbit de l'exportació a qualsevol part del món, a través d'un complet pla de formació gratuït i continu que inclou sessions formatives presencials i en línia, assessorament i tutories personalitzades a través de les quals els participants podran adquirir coneixements en temes com màrqueting internacional, gestió empresarial i formació de preus, entre d'altres.

Les sessions formatives inicials constaran de tres cicles intensius de dos dies de durada de mitja jornada i s'impartiran durant els mesos de juny, setembre i novembre. En el cas de Galícia, les jornades es desenvoluparan a Santiago de Compostel·la.

L'experiència a l'Argentina

La Fundació Gas Natural Fenosa implanta a Espanya el programa Primera exportació avalada pels excel·lents resultats obtinguts a l'Argentina des de la seva creació el 2001 i que ha permès a més de 25.000 empreses rebre una formació en comerç exterior i a 1.200 pimes argentines convertir-se en noves exportadores.

A més, el programa ha fet possible que 127 empreses hagin estat becades per fer un curs de postgrau a l'School of Management de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Amb el pas dels anys, el programa s'ha convertit en una iniciativa reconeguda i valorada per l'àmbit empresarial argentí que l'ha fet mereixedora de 32 premis i diverses distincions.

Una iniciativa nova de la Fundació Gas Natural Fenosa a Galícia

La implantació d'aquest programa per ajudar les pimes gallegues és un nou pas en el compromís de Gas Natural Fenosa amb Galícia, que a través de l'activitat de la seva Fundació també contribueix al desenvolupament econòmic industrial i empresarial, i genera riquesa, ocupació i progrés.

La Fundació Gas Natural Fenosa, a més, orienta la seva activitat a la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l'eficiència energètica i la innovació tecnològica en l'àmbit de l'energia de manera coherent amb el respecte i la preservació del medi ambient i treballa en àmbits molt diversos de la promoció cultural, la realització d'estudis d'àmbit social i sociològic, l'organització de cursos i sessions i la promoció de publicacions de temàtica científica i tecnològica.

Addicionalment, la Fundació Gas Natural Fenosa fa una intensa activitat internacional de manera permanent a vuit països en què és present la companyia, on duu a terme projectes que suposen una aportació positiva a la societat.

SANTIAGO DE COMPOSTEL·LA (ESPANYA), 19 MAI 2014

Fundació