Jaén rebrà la visita de l’Energytruck, l’exposició itinerant sobre energia de la Fundació Gas Natural Fenosa

L’Energytruck, un gran camió sostenible dissenyat per la Fundació Gas Natural Fenosa, mostra, d’una manera visual i interactiva, què és l’energia i com podem consumir-la de manera responsable.

L'exposició itinerant s’establirà el dilluns 11 a Martos on romandrà fins al dimarts 12. Posteriorment, el 13 de juny es desplaçarà a La Carolina i s’hi estarà fins al divendres 15 de juny, on es podrà visitar de manera gratuïta.

La setmana vinent, la Fundació Gas Natural Fenosa apropa a la província de Jaén la seva exposició itinerant sobre energia. L’Energytruck serà el dilluns 11 a Martos, a l’avinguda de Pierre Cibie, al costat de les cadenes del Teatre Municipal Maestro Álvarez Alonso, on es podrà visitar fins al dimarts 12 de juny. El regidor d’Urbanisme, Obres i Medi Ambient de l’Ajuntament de Martos, Emilio Torres, visitarà la mostra el dimarts 12 a les 10:00 h.

L’Energytruck es desplaçarà el dimecres 13 de juny al municipi de La Carolina, i estarà situat al carrer de Zabaleta, en la intersecció amb el carrer d’Iberia fins al divendres 15 de juny. L’exposició mòbil s’obrirà al públic, de manera gratuïta, en horari de 9.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h.

L’Energytruck ha recorregut, des del gener de 2016, més de 48.301,40 quilòmetres i ha visitat 273 municipis de la geografia espanyola per traslladar coneixements relacionats amb l’energia, el medi ambient i el patrimoni industrial d’una manera amena, interactiva i amb activitats didàctiques conduïdes per educadors especialitzats. Més de 159.316 persones han visitat l’exposició, de les quals 64.635 són alumnes de grups escolars de primària, batxillerat i formació professional, i més de 94.681 persones ho han fet a través de diferents col·lectius socials o durant les jornades de portes obertes.

Un gran camió sostenible amb un ampli equipament tecnològic

El camió incorpora un motor dual de gas natural que genera entre un 15% i un 20% menys d’emissions de CO2 respecte als motors convencionals de gasoil. Mitjançant el sistema dual i un consum de combustibles aproximat del 70% de dièsel i el 30% de gas natural comprimit, el vehicle contribueix a la millora de la qualitat de l’aire, ja que redueix un 39% les emissions de PM i un 30% les emissions de NOx respecte a un vehicle només amb combustible dièsel.

Al llarg dels seus 70 metres quadrats, l’espai mòbil ofereix un ampli equipament tecnològic, format per continguts audiovisuals, interactius i multimèdia, a més de panells informatius. Es tracta d’una exposició on es pot experimentar amb els continguts, a través d’activitats pràctiques centrades en el mateix visitant. El projecte també inclou una oferta de tallers i activitats pedagògiques participatives conduïdes per educadors especialitzats, que divulguen coneixements de ciència i tecnologia. Les activitats, que són gratuïtes, estan adreçades a tots els públics i adaptades a persones amb discapacitat.