La col·laboració de Fundació Naturgy i Creu Roja beneficia ja més de 10.500 famílies vulnerables amb assessorament i rehabilitacions energètiques

Les dues entitats col·laboren per desenvolupar conjuntament programes de lluita contra la vulnerabilitat energètica.

S’han rehabilitat prop de 950 habitatges i s’han impartit més de 4.700 tallers formatius, a més de l’assessorament energètic que fan voluntaris i voluntàries de les dues organitzacions.

El president de Fundació Naturgy, Rafael Villaseca; el vicepresident de la Fundació, Jordi Garcia Tabernero, i la seva directora general, María Eugenia Coronado, han renovat amb el president de Creu Roja Espanyola, Javier Senent, la col·laboració que ha permès atendre més de 10.500 famílies des del 2018, amb diferents programes socials per pal·liar la vulnerabilitat energètica.

En virtut d’aquest nou acord, Fundació Naturgy mantindrà la seva aportació de recursos per continuar realitzant rehabilitacions energètiques als habitatges de famílies vulnerables, a fi de millorar-ne l’eficiència i ajudar-les a estalviar en les factures de subministraments. Així mateix, a través de la seva Escola d’Energia i el seu programa de voluntariat, es mantindrà l’assessorament i la formació energètica a famílies vulnerables ateses per Creu Roja.

L’any vinent també es durà a terme un projecte nou per ampliar les activitats de sensibilització en temes energètics a altres col·lectius. Per a això, s’instal·laran punts d’informació ciutadana mòbils, preferiblement en zones rurals, per informar la població sobre el bo social, les tarifes energètiques i mesures d’eficiència a la llar, entre altres qüestions d’interès. L’objectiu és realitzar dues campanyes per comunitat autònoma, coincidint amb les onades de calor i fred, en les quals també podran participar voluntaris.

Villaseca es va mostrar satisfet pels resultats obtinguts fins ara. “L’ampli acord de col·laboració que mantenim amb Creu Roja i que renovem per cinquè any consecutiu demostra que el treball en xarxa suma i ens permet multiplicar l’abast dels nostres programes socials”, va explicar el president de Fundació Naturgy.

Per la seva part, Senent va remarcar el valor del voluntariat energètic, “que assessora les famílies en risc d’exclusió per fer un ús més eficient de l’energia, millorar el confort de la llar amb mesures de microeficiència o rehabilitacions i ensenyar bones pràctiques”. Segons el president de Creu Roja Espanyola, “renovem aquest compromís amb la Fundació Naturgy per continuar lluitant contra la pobresa energètica a través del voluntariat, l’expert en l’atenció a les famílies, i gràcies al qual podem mantenir i renovar aquest compromís”.

Així mateix, García Tabernero va afirmar que “la crisi econòmica derivada de la pandèmia continua afectant milers de famílies, per això des de Fundació Naturgy volem ser al costat de les persones que més ho necessiten, per ajudar-les, amb els nostres recursos i assessorament, a millorar el confort a les seves llars i a estalviar en la factura energètica”.

Rehabilitacions energètiques en habitatges vulnerables

La col·laboració continuada els quatre darrers anys ha permès a Creu Roja gestionar la rehabilitació de prop de 950 habitatges de famílies vulnerables, les quals s’han beneficiat d’una millora de l’eficiència energètica dels seus pisos i d’estalvis en la despesa dels subministraments.  Aquestes actuacions es duen a terme gràcies al Fons Solidari de Rehabilitació Energètica de Fundació Naturgy.

Les persones voluntàries de les dues entitats continuaran treballant per assessorar famílies vulnerables en temes relacionats amb el consum d’energia i el pagament dels serveis. Així mateix, Fundació Naturgy, que disposa de més de 360 voluntaris energètics, ha lliurat prop de 10.500 equips de microeficiència a beneficiaris de Creu Roja.

En virtut de l’acord, l’Escola d’Energia de la Fundació Naturgy continuarà impartint sessions formatives tant a persones voluntàries i tècnics de Creu Roja. L’activitat de l’escola es reforça amb el treball dels voluntaris, que aquest any han fet dos tallers en línia setmanals. En aquestes sessions, s’expliquen conceptes bàsics dels contractes, factures i actualització normativa, així com consells per utilitzar millor l’energia de la llar. Fins ara, s’han dut a terme més de 4.700 tallers.

A més dels acords anuals en matèria d’eficiència i assessorament energètic, Naturgy, a través de la seva Fundació, va col·laborar l’any passat amb una donació de més de 2 milions d’euros en el pla Creu Roja RESPON, que l’organització humanitària va llançar per fer front a la crisi sanitària de la Covid-19.