La Fundació Gas Natural Fenosa beca 30 empresaris espanyols i argentins per formar-se en comerç exterior

A través del Programa Primera Exportació, la Fundació ha donat l’oportunitat a 15 empresaris espanyols i 15 argentins de fer un postgrau en negocis internacionals a la UPF Barcelona School of Management. La Fundació Gas Natural Fenosa organitza dos seminaris de formació per a pimes, un a Madrid i un altre a Barcelona, sobre com utilitzar internet per créixer, enfortir-se i exportar.

Beca 30 empresarios españoles y argentinos comercio exterior

La Fundació Gas Natural Fenosa ha becat 30 empresaris –15 d’espanyols i 15 d’argentins– perquè facin aquesta setmana un postgrau en negocis internacionals a la Barcelona School of Management de l’Institut d’Educació Contínua de la Universitat Pompeu Fabra, amb l’objectiu de donar-los suport en els seus plans d’internacionalització.

La Fundació ha facilitat, a més, trobades entre els 15 empresaris argentins i els 15 espanyols que participen en aquest curs de postgrau amb l’objectiu de propiciar intercanvis i acords comercials entre ells i fomentar així el procés d’internacionalització de les seves pimes.

Aquesta iniciativa forma part del Programa Primera Exportació, a través del qual la Fundació Gas Natural Fenosa dóna suport a les petites i mitjanes empreses en els seus plans de desenvolupament exterior. El programa se centra a acompanyar les pimes a fer els seus primers passos en l’àmbit de l’exportació a qualsevol part del món, a través d’un complet pla de formació gratuït i continu que inclou sessions formatives presencials i online, assessorament i tutories personalitzades.

El programa va néixer el 2001 a l’Argentina i ha permès a més de 25.300 empreses rebre una formació en comerç exterior i a 1.200 pimes argentines convertir-se en noves exportadores. El 2014 es va implantar al nostre país i hi han passat fins ara més de 1600 empresaris i directius de petites i mitjanes empreses espanyoles. El programa ha prestat assessoria i consultoria personalitzada a 83 d’aquestes pimes, el 15% de les quals ja exporta els seus productes.

Seminaris de formació en màrqueting digital

Emmarcat també dins del Programa Primera Exportació, la Fundació Gas Natural Fenosa ha dut a terme també aquesta setmana dues jornades formatives a Madrid i Barcelona. Amb el títol “Màrqueting digital per a pimes. Com utilitzar internet per créixer, enfortir-se i exportar”, aquests seminaris han format els empresaris en les tècniques digitals.

Més de 200 empresaris han participat en aquestes jornades, que han disposat de la presència del director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, i del director general d’internacionalització de l’empresa de l’ICEX, Isaac Martín Barbero, a Madrid; així com del director general de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i navegació de Barcelona, Xavier Carbonell a la ciutat comtal.

Durant aquests seminaris, s’han donat les claus per realitzar una bona estratègia digital sense disparar els costos, per aconseguir tenir bona visibilitat a internet i que les visites acabin generant negoci, així com les fórmules per integrar la presència a les xarxes socials perquè sigui efectiva en les vendes, entre altres aspectes.

La Fundació Gas Natural Fenosa

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992 per Gas Natural Fenosa, orienta les seves activitats a la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l’eficiència energètica i la innovació tecnològica en l’àmbit de l’energia, de manera coherent amb el respecte i la protecció del medi ambient, i promou activitats culturals a través del seu Museu del Gas, dirigides a la preservació i la difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Les seves activitats internacionals es duen a terme a Algèria, l’Argentina, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic, el Marroc, Itàlia, Moldàvia i Sud-àfrica.

Barcelona, 9 de juny de 2016.

Aneu a URL de notícia

Relacionat amb: