La Fundació Gas Natural Fenosa dóna suport a més de 820 pimes espanyoles en el seu desenvolupament exterior amb el Programa primera exportació

Empresaris espanyols i argentins fan aquesta setmana un curs de comerç exterior a la UPF Barcelona School of Management de la Universitat Pompeu Fabra, becats per la Fundació Gas Natural Fenosa. La Cambra Espanyola de Comerç de la República Argentina premia la tasca del Programa Primera Exportació.

Programa Primera Exportación pymes españolas

La Fundació Gas Natural Fenosa dóna suport a més de 820 petites i mitjanes empreses espanyoles en els seus plans de desenvolupament a l’exterior a través del Programa primera exportació. Nascut el 2001 a l’Argentina, el Programa primera exportació compleix el seu primer any complet de funcionament a Espanya i ben aviat es replicarà en la filial de GAS NATURAL FENOSA a Mèxic. El projecte se centra a acompanyar les pimes a fer els seus primers passos en l’àmbit de l’exportació a qualsevol lloc del món, a través d’un complet pla de formació gratuït i continu que inclou sessions formatives presencials i en línia, assessorament i tutories personalitzades.

Emmarcat dins del Programa primera exportació, la Fundació Gas Natural Fenosa ha fet aquesta setmana dues jornades formatives a Madrid i Barcelona. Sota el títol ‘Trobar agent o importador: recerca, identificació i negociació’, els seminaris han tractat, entre altres qüestions, de la recerca del soci adequat dins del procés global d’exportació, els instruments financers apropiats en les relacions continuades amb agents, distribuïdors i importadors.

Més d’un centenar d’empreses han participat en aquests seminaris, que han comptat amb la presència del director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, i del director general d’Internacionalització de l’Empresa de l’ICEX, Isaac Martín Barbero, a Madrid; així com del director general de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Barcelona, Xavier Carbonell, a la ciutat comtal.

Beques de formació

Una de les principals iniciatives del programa “Primera Exportació” és el pla de beques de formació en comerç exterior que atorga la Fundació Gas Natural Fenosa. Un programa que ha donat l’oportunitat a una trentena d’empreses, 15 espanyoles i 15 argentines, de fer durant aquesta setmana un curs de nivell postgrau a la seu de la Barcelona School of Management de l’Institut d’Educació Contínua de la Universitat Pompeu Fabra.

A més, la Fundació ha facilitat trobades entre els 15 empresaris argentins i els 15 espanyols que participen en aquest curs de postgrau amb l’objectiu de facilitar intercanvis i acords comercials entre ells i fomentar així el procés d’internacionalització de les seves pimes. Aquesta és la novena edició del viatge de capacitació i negocis d’empresaris argentins a Espanya, en el marc del Programa primera exportació de l’Argentina en què, fins ara, hi han participat 195 empresaris.

Premi de la CECRA

La setmana de formació i negocis serà clausurada aquest divendres amb la participació de la cònsol adjunta de la República Argentina a Barcelona, Marina Ripari, el director general de Llatinoamèrica de GAS NATURAL FENOSA, Sergio Aranda, el director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, la directora general de la Barcelona School of Management, Carme Martinell, la directora de Comunicació de GAS NATURAL FENOSA a l’Argentina, Bettina Llapur, el director del programa “Primera Exportació” a l’Argentina, Pablo Furnari, i el director del programa a Espanya, Emilio Segura.

Durant la cerimònia de cloenda del curs, la Cambra Espanyola de Comerç a la República Argentina (CECRA) premiarà la tasca del Programa primera exportació de la Fundació Gas Natural Fenosa. El director executiu de la CECRA, Guillermo Stork, serà l’encarregat d’atorgar una distinció amb la qual es reconeix la trajectòria del programa “Primera Exportació”, creat fa ja 14 anys a l’Argentina, i que ha permès a més de 25.000 empreses rebre formació en comerç exterior i a 1.200 pimes argentines convertir-se en noves exportadores.

La Fundació Gas Natural Fenosa

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992, orienta les seves activitats vers la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l’eficiència energètica i la innovació tecnològica en l’àmbit de l’energia, de manera coherent amb el respecte i la protecció del medi ambient, i promou activitats culturals a través del seu Museu del Gas, adreçades a la preservació i difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Les seves activitats internacionals es duen a terme a Algèria, l’Argentina, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Itàlia, Mèxic, el Marroc, Moldàvia i Sud-àfrica.

BARCELONA (ESPANYA), 01 OCT 2015

Comunicació