La Fundació Gas Natural Fenosa forma 60 directius de pimes de La Rioja en cerca d’agents d’exportació

El Think TIC ha acollit avui la segona sessió formativa del Programa Primera Exportació, pel qual ja han passat 120 persones a La Rioja.

La iniciativa és un nou pas en el compromís de Gas Natural Fenosa que, a través de la seva Fundació, contribueix al desenvolupament econòmic, industrial i empresarial de la Rioja.

La Fundación Gas Natural Fenosa forma a 60 directivos de pymes riojanas en la búsqueda de agentes de exportación

El director gerent de l'Agència de Desenvolupament Econòmic de La Rioja (ADER), Javier Ureña, i el director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, han inaugurat avui la segona jornada formativa del programa "Primera Exportació" a la Rioja, dedicada a la recerca d'agent o importador al país de destinació. La sessió ha reunit al Think TIC, Centre Tecnològic de La Rioja, 60 empresaris i gerents de petites i mitjanes empreses de la comunitat autònoma.

El Programa Primera Exportació és un projecte de la Fundació Gas Natural Fenosa que té per objectiu formar i assessorar gratuïtament pimes de tot el territori espanyol que vulguin fer la seva primera exportació, a través d'un complet pla de formació continu i gratuït. Fins avui han participat en el programa 120 empresaris i directius d'empreses de La Rioja, és a dir, un 11% del total de persones inscrites en el programa a escala nacional des de la seva implantació a Espanya el 2014.

Els assistents a la sessió d'avui, amb el títol "Trobar agent o importador: Cerca, identificació i negociació", han rebut un primer acostament al tema per part del director executiu del Programa Primera Exportació de la Fundació, Emilio Segura, que ha tractat els aspectes clau que cal tenir en compte a l'hora de negociar en altres entorns culturals.

El responsable del Comerç Exterior de CaixaBank a Aragó i La Rioja, Carlos Lafuente, ha comentat els productes financers que es fan servir en exportació en les relacions continuades amb agents, distribuïdors i importadors. Per la seva banda, el soci del despatx jurídic J&A Garrigues, SLP, Ignacio Eróstegui, ha exposat els aspectes jurídics de la negociació internacional amb socis comercials i, en especial, ha tractat quines prevencions s'han de prendre abans d'establir aquesta relació comercial internacional.

Els avantatges que ens pot oferir Internet per construir la nostra xarxa internacional o el funcionament de les botigues online per comercialitzar productes cap a altres països han estat els temes que ha desenvolupat el cofundador i director de JIG, Ignacio Gurría.

Finalment, la responsable de Línia d'Exportació de l'ADER, Carmen Alonso, ha comentat el Pla d'internacionalització del Govern de La Rioja, que disposa d'ajudes al foment del comerç exterior, el servei d'ADER xarxa internacionalització i diferents serveis per a les empreses en matèria d'internacionalització.

Nova iniciativa de la Fundació Gas Natural Fenosa a la Rioja

El programa "Primera Exportació" de la Fundació Gas Natural Fenosa se centra a acompanyar les pimes a fer els primers passos en l'àmbit de l'exportació arreu del món, a través d'un complet pla de formació gratuït i continu que inclou sessions formatives presencials i en línia, assessorament i tutories personalitzades a través de les quals els participants adquireixen coneixements en temes com el màrqueting internacional, la gestió empresarial i la formació de preus, entre d'altres.

El programa que la Fundació Gas Natural Fenosa va crear el 2001 a l'Argentina es va implantar l'any passat per primera vegada a Espanya. Per participar en el programa, les empreses interessades han d'aportar un CIF i inscriure's en el programa a través del web www.fundacionnaturgy.org.

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992, orienta les seves activitats a la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l'eficiència energètica i la protecció del medi ambient. També promou activitats culturals a través del seu Museu del Gas, dirigides a la preservació i la difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Les seves activitats internacionals es desenvolupen a Algèria, l'Argentina, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic, el Marroc, Itàlia, Moldàvia i Sud-àfrica.

LOGRONYO (ESPANYA), 10 DES 2015

Comunicació