La Fundació Gas Natural Fenosa forma 80 directius de pimes castellanomanxegues en cerca d’agents d’exportació

El Programa Primera Exportació és un projecte de la Fundació Gas Natural Fenosa per formar i assessorar gratuïtament pimes de qualsevol sector que desitgin fer la seva primera exportació.

Seminario en la sede de la Cámara de Comercio de Ciudad Real
  • Fins avui han participat en el programa al voltant de 150 empresaris i directius de Castella-la Manxa.
  • La iniciativa forma part del compromís de GAS NATURAL FENOSA que, a través de la seva Fundació, contribueix al desenvolupament econòmic, industrial i empresarial de Castella-la Manxa

El director de l'Institut de Promoció Exterior de Castella-la Manxa, Fernando Laviña, i el director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, han inaugurat avui, a la Cambra de Comerç de Ciudad Real, una jornada formativa del Programa Primera Exportació, que ha reunit més de 80 empresaris i gerents de petites i mitjanes empreses castellanomanxegues.

Aquestes jornades s'emmarquen en l'acord signat per la Fundació Gas Natural Fenosa i l'Institut de Promoció Econòmica Exterior (IPEX), en virtut del qual ambdues entitats es comprometen a celebrar actes formatius i promoure els serveis de foment i assessorament de l'exportació entre les petites i mitjanes empreses de la comunitat.

El Programa Primera Exportació és un projecte de la Fundació Gas Natural Fenosa que té per objectiu formar i assessorar gratuïtament pimes de tot el territori espanyol que desitgin fer la seva primera exportació, per mitjà d'un complet pla de formació gratuït i continu. Fins avui han participat en el programa al voltant de 150 empresaris i directius de Castella-la Manxa.

Els assistents a la sessió d'avui, amb el títol "Trobar agent o importador: cerca, identificació i negociació", han tingut dues presentacions del director executiu del Programa Primera Exportació, Emilio Segura, el qual ha tractat sobre com enfrontar-se a la cerca del soci adequat dins del procés global d'exportació i sobre els aspectes clau de la negociació en altres entorns culturals.

També hi han participat experts del món de l'empresa de diferents sectors. Per exemple, el responsable de Comerç Exterior d'Extremadura i Castella-la Manxa de Caixabank, Antonio Manuel Rodríguez, que ha analitzat els instruments financers adequats en les relacions continuades amb agents, distribuïdors i importadors.

L'associat principal de J&A Garrigues, Roldán García, ha exposat alguns consells pràctics sobre aspectes jurídics de la negociació internacional amb socis comercials, mentre que el soci fundador de Capazita Innovación y Tecnología, Francisco Martínez, finalment ha parlat sobre com es pot utilitzar Internet per construir la nostra xarxa internacional.

Programa "Primera Exportació"

El programa "Primera Exportació" de la Fundació Gas Natural Fenosa se centra a acompanyar les pimes a fer els primers passos en l'àmbit de l'exportació arreu del món, a través d'un complet pla de formació gratuït i continu que inclou sessions formatives presencials i en línia, assessorament i tutories personalitzades a través de les quals els participants adquireixen coneixements en temes com el màrqueting internacional, la gestió empresarial i la formació de preus, entre d'altres.

El programa que la Fundació Gas Natural Fenosa va crear el 2001 a l'Argentina es va implantar fa dos anys a Espanya. Per participar en el programa, les empreses interessades han d'aportar un CIF i inscriure's en el programa a través del web www.fundacionnaturgy.org.

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992, orienta les seves activitats vers la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l'eficiència energètica i la innovació tecnològica en l'àmbit de l'energia, de manera coherent amb el respecte i la protecció del medi ambient, i promou activitats culturals a través del seu Museu del Gas, adreçades a la preservació i difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Les seves activitats internacionals es desenvolupen a Algèria, l'Argentina, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic, el Marroc, Itàlia, Moldàvia i Sud-àfrica.

Ciudad Real, 10 de febrer de 2016.