La Fundació Gas Natural Fenosa i ACCIÓ impulsaran conjuntament les exportacions de les petites i mitjanes empreses catalanes

Totes dues entitats col·laboraran en l’impuls de la internacionalització de les pimes i promouran conjuntament els serveis de foment i assessoria de l’exportació entre les petites i mitjanes empreses a Catalunya.

La Fundación Gas Natural Fenosa y ACCIÓ impulsarán conjuntamente las exportaciones de las pequeñas y medianas empresas catalanas

El director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, i el conseller delegat d'ACCIÓ, l'agència per a la competitivitat de l'empresa del Departament d'Empresa i Ocupació, Joan Tarradellas, han signat un conveni a través del qual les dues entitats col·laboraran per ajudar les petites i mitjanes empreses catalanes a iniciar les seves exportacions.

En virtut d'aquest acord, la Fundació Gas Natural Fenosa i ACCIÓ organitzaran actes formatius i de foment de la internacionalització de les pimes i promouran conjuntament els serveis de foment i assessoria de l'exportació entre les petites i mitjanes empreses a Catalunya.

Aquest conveni s'emmarca en el programa "Primera Exportació" de la Fundació Gas Natural Fenosa, que té l'objectiu de formar i assessorar gratuïtament les pimes que vulguin exportar per primera vegada. La iniciativa se centra a acompanyar les pimes a fer els primers passos en l'àmbit de l'exportació arreu del món, a través d'un complet pla de formació gratuït i continu que inclou sessions formatives presencials i en línia, assessories i tutories personalitzades a través de les quals els participants podran adquirir coneixements en temes com el màrqueting internacional, la gestió empresarial i la formació de preus, entre d'altres.

El programa que la Fundació Gas Natural Fenosa va crear l'any 2001 a l'Argentina s'ha implantat enguany per primera vegada a Espanya. Per participar en el programa, les empreses interessades han d'aportar un CIF i inscriure's en el programa a través del web www.fundacionnaturgy.org

ACCIÓ ofereix a les empreses catalanes diversos programes per iniciar-se en l'exportació. Durant l'últim any, han participat en el programa prop de 330 pimes, la meitat de les quals han incorporat, en acabar el programa, una persona en el Departament d'Exportació. El 67 % dels mercats de destinació prospectats eren europeus (França, Alemanya, el Regne Unit i Itàlia, entre d'altres). El nombre de comandes rebudes de l'estranger va augmentar en un 103 % durant la participació en el programa i les exportacions per a cada empresa es van incrementar en 36.500 €. ACCIÓ ha obert fins al 18 de desembre noves convocatòries per als programes "Empresa Exporta" i "Iniciació a l'Exportació": http://accio.gencat.cat/comenca-exportar.

Fundació Gas Natural Fenosa

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992, orienta les seves activitats vers la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l'eficiència energètica i la innovació tecnològica en l'àmbit de l'energia de manera coherent amb el respecte i la protecció del medi ambient i promou activitats culturals, a través del seu Museu del Gas, adreçades a la preservació i difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Les seves activitats internacionals es duen a terme a Algèria, l'Argentina, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic, el Marroc, Itàlia i Moldàvia.

BARCELONA (ESPANYA), 30 JUL 2014

Comunicació