La Fundació Gas Natural Fenosa i l’Ajuntament de Roquetas de Mar presenten l’exposició ‘Energía’

La mostra es pot visitar a l'Escola Municipal de Música, Teatre i Dansa de la localitat d'Almeria del 20 de gener al 13 de febrer.

Aquesta exposició proposa un recorregut per l'evolució de les indústries del gas i l'electricitat, així com una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles per abordar-lo d'una manera responsable.

La primera tinenta alcalde de Roquetas de Mar, Eloisa Cabrera, la regidora de Cultura de Roquetas de Mar, María Dolores Ortega, el director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, i la directora del Museu del Gas, Eva Buch, han presentat avui l’exposició “Energía”, que es podrà visitar fins al 13 de febrer a l’Escola Municipal de Música, Teatre i Dansa de Roquetas de Mar.

La mostra, que la inaugurarà aquesta tarda l’alcalde de Roquetas de Mar, Gabriel Amat, transmet el paper protagonista de l’energia en el desenvolupament de la societat i convida a fer una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles per tractar-lo de manera responsable. El visitant de l’exposició descobrirà la història de l’energia presentada en clau pedagògica, a través d’un muntatge expositiu de format modular de gran impacte visual, en el qual s’utilitzen materials reciclats.

L’entrada a l’exposició és gratuïta i es podran sol·licitar també activitats educatives autoguiades relacionades amb l’exposició, adreçades a estudiants de tots els nivells educatius i al públic general. Aquestes accions tenen l’objectiu de donar a conèixer les activitats de la Fundació Gas Natural Fenosa i del seu Museu del Gas.

Roquetas de Mar és la primera de les ciutats d’Andalusia que visita aquesta exposició, que també es podrà veure a El Ejido, Salobreña i Motril, entre d’altres.

L’exposició

Amb l’arribada de l’enllumenat públic a les ciutats, la llum en la fosca nit va permetre trencar el cicle agrícola que havia imperat fins aleshores. Així va néixer un tipus d’activitat nova, impensable fins a la data: les ciutats van començar a oferir una infinitat de propostes de cultura i entreteniment relacionades amb la nit i les jornades de treball a les fàbriques es van allargar més enllà de la llum natural. A més de servir a l’enllumenat públic, el gas es va introduir a les llars a través d’aparells domèstics moderns, coneguts amb el nom de gasodomèstics, que aportaven comoditat i confort a les classes acomodades.

L’exposició també presenta una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles que ens permetin emprendre’l de manera responsable. A través de la presentació de les diferents alternatives energètiques disponibles, l’exposició ofereix les claus perquè el visitant entengui que totes les energies tenen avantatges i inconvenients i que, per tant, no existeixen fórmules màgiques per resoldre el futur energètic.

Les pròximes dècades estaran marcades per la garantia de subministrament, els costos econòmics i el seu impacte en el medi ambient, així com per la capacitat dels humans per innovar als terrenys tecnològic i social. Entre les qüestions capitals de la nostra agenda futura destacarà l’estímul d’un consum energètic responsable amb el mínim impacte sobre el medi ambient, a través de l’estalvi i l’eficiència.

La Fundació Gas Natural Fenosa

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992, orienta les seves activitats a la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l’eficiència energètica i la innovació tecnològica en l’àmbit de l’energia de manera coherent amb el respecte i la protecció del medi ambient i promou activitats culturals dirigides a la preservació i difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Així mateix, duu a terme un programa d’ajuda a l’exportació adreçat a petites i mitjanes empreses. Les seves activitats internacionals es duen a terme a Algèria, l’Argentina, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic, el Marroc, Itàlia i Moldàvia.

El Museu del Gas és un centre cultural que combina l’exposició permanent amb l’organització d’exposicions i conferències, un programa educatiu per a escoles, activitats per a grans i petits i cicles de cinema i música.
ROQUETAS DE MAR (ALMERIA) (ESPANYA), 20 GEN 2015
Comunicació