La Fundació Gas Natural Fenosa i l’Ajuntament de Salobreña presenten l’exposició “Energía”

La mostra, organitzada pel Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, es pot visitar a la sala d'exposicions de la Biblioteca Municipal de la localitat granadina fins al 13 de març vinent.

Aquesta exposició proposa un recorregut per l'evolució de les indústries del gas i l'electricitat, així com una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles per abordar-lo d'una manera responsable.

La Real Fábrica de Gas de Madrid

La regidora de Cultura, Educació i Turisme de l’Ajuntament de Salobreña, María Eugenia Rufino, i la delegada de Gas Natural Andalucía a Granada i Almeria, Mariana García, han inaugurat avui l’exposició “Energía”, que es podrà visitar fins al 13 de març a la sala d’exposicions de la Biblioteca Municipal del municipi.

La mostra transmet el paper protagonista de l’energia en el desenvolupament de la societat i convida a fer una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles per emprendre’l de manera responsable. El visitant de l’exposició descobrirà la història de l’energia presentada en clau pedagògica, a través d’un muntatge expositiu de format modular de gran impacte visual, en el qual s’utilitzen materials reciclats.

L’entrada a l’exposició és gratuïta i es podran sol·licitar també activitats educatives relacionades amb l’exposició, adreçades a estudiants de tots els nivells educatius i al públic general. Aquestes accions tenen l’objectiu de donar a conèixer les activitats de la Fundació Gas Natural Fenosa i del seu Museu del Gas. Abans que la mostra s’hagi obert al públic a Salobreña, ja hi han reservat visita més de 77 alumnes.

Salobreña és la tercera de les localitats d’Andalusia on es pot visitar aquesta exposició i la primera a la província de Granada, on també es podrà veure a Motril. La mostra ja ha passat per Roquetas de Mar i El Ejido, on ha rebut la visita de prop de 3.500 persones i gairebé 1.400 escolars de la zona han participat en les activitats educatives que complementaven l’exposició.

L’exposició

Amb l’arribada de l’enllumenat públic a les ciutats, la llum en la fosca nit va permetre trencar el cicle agrícola que havia imperat fins aleshores. Així va néixer un tipus d’activitat nova, impensable fins a la data: les ciutats van començar a oferir una infinitat de propostes de cultura i entreteniment relacionades amb la nit i les jornades de treball a les fàbriques es van allargar més enllà de la llum natural.

A més de servir a l’enllumenat públic, el gas es va introduir a les llars a través d’aparells domèstics moderns, coneguts amb el nom de gasodomèstics, que aportaven comoditat i confort a les classes acomodades.

L’exposició també presenta una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles que ens permetin emprendre’l de manera responsable. A través de la presentació de les diferents alternatives energètiques disponibles, l’exposició ofereix les claus perquè el visitant entengui que totes les energies tenen avantatges i inconvenients i que, per tant, no existeixen fórmules màgiques per resoldre el futur energètic.

Les pròximes dècades estaran marcades per la garantia de subministrament, els costos econòmics i el seu impacte en el medi ambient, així com per la capacitat dels humans per innovar als terrenys tecnològic i social. Entre les qüestions capitals de la nostra agenda futura destacarà l’estímul d’un consum energètic responsable amb el mínim impacte sobre el medi ambient, a través de l’estalvi i l’eficiència.

La Fundació Gas Natural Fenosa

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992, orienta les seves activitats a la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l’eficiència energètica i la innovació tecnològica en l’àmbit de l’energia de manera coherent amb el respecte i la protecció del medi ambient i promou activitats culturals dirigides a la preservació i difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Així mateix, duu a terme un programa d’ajuda a l’exportació adreçat a petites i mitjanes empreses. Les seves activitats internacionals es duen a terme a Algèria, l’Argentina, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic, el Marroc, Itàlia i Moldàvia.

El Museu del Gas és un centre cultural que combina l’exposició permanent amb l’organització d’exposicions i conferències, un programa educatiu per a escoles, activitats per a grans i petits i cicles de cinema i música.

Salobreña (Granada) (Espanya), 09 mar 2015