La Fundació Gas Natural Fenosa i l’Ajuntament de Vila-real presenten l’exposició Museu del Gas. Energia

La mostra es pot visitar a la Casa dels Mundina de la ciutat fins al 31 de desembre.

Aquesta exposició proposa un recorregut per l'evolució de les indústries del gas i l'electricitat, així com una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles per abordar-lo d'una manera responsable.

El regidor de Territori de l'Ajuntament de Vila-real, Emilio M. Obiol, la directora del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, Eva Buch, i el director de Zona Est Comercialització a l'engròs a Gas Natural Fenosa, Francisco José García Vizcaíno, han inaugurat avui l'exposició itinerant Museu del Gas. Energia, a la Casa dels Mundina de Vila-real.

L'exposició Museu del Gas. Energia, que es podrà visitar fins al 31 de desembre, proposa un recorregut per l'evolució de les indústries del gas i l'electricitat a través dels canvis socials provocats per l'aplicació de les noves tecnologies, així com una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles que ens permetin abordar-lo de manera responsable. L'entrada a l'exposició és gratuïta i oferirà també un recurs didàctic per als grups escolars que ho demanin.

L'energia com a motor de canvi social

L'exposició revela el paper protagonista que ha exercit l'energia en el progrés de la societat. L'arribada de l'enllumenat de gas a les ciutats va incrementar la seguretat, va permetre augmentar les jornades laborals a les fàbriques i oferir una infinitat de propostes culturals i d'entreteniment nocturn, entre altres avenços. A més, es va començar a utilitzar el gas a les llars a través d'aparells domèstics moderns, coneguts amb el nom de gasodomèstics, que proporcionaven confort a les classes acomodades.

Segons afirma la directora del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa, Eva Buch, “la mostra proposa també una reflexió sobre el futur energètic i les eines disponibles que ens permetin abordar-lo de manera responsable”. A través de la presentació de les diferents alternatives energètiques disponibles, l’exposició ofereix les claus perquè el visitant entengui que totes les energies tenen avantatges i inconvenients i que, per tant, no existeixen fórmules màgiques per resoldre el futur energètic.

“La mostra, per la qual passaran les escoles de la ciutat i tots els veïns i veïnes interessats, ofereix una visió àmplia i detallada sobre una de les claus del futur, com és la sostenibilitat energètica. Un àmbit en el qual, des de l'Ajuntament de Vila-real, estem treballant en els darrers anys amb mesures com la reserva d'un 10% del subministrament municipal de fonts renovables o iniciatives de conscienciació, com aquesta exposició,” argumenta el regidor de Territori. Obiol recorda que les dues accions formen part de la plica del servei de subministrament energètic de les instal·lacions municipals, adjudicada l'any passat a Gas Natural Fenosa.

Les pròximes dècades estaran marcades per la garantia de subministrament, els costos econòmics i el seu impacte en el medi ambient, així com per la capacitat dels humans per innovar als terrenys tecnològic i social. Entre les qüestions capitals de la nostra agenda futura destacarà l’estímul d’un consum energètic responsable amb el mínim impacte sobre el medi ambient, a través de l’estalvi i l’eficiència.

Relacionat amb: