La Fundació Gas Natural Fenosa impulsa la internacionalització de pimes de la comunitat autònoma de la Rioja

Avui ha tingut lloc, a Logronyo, la primera sessió formativa del Programa Primera Exportació, un projecte per formar i assessorar gratuïtament pimes que vulguin fer la seva primera exportació.

La iniciativa és un nou pas en el compromís de Gas Natural Fenosa que, a través de la seva Fundació, contribueix al desenvolupament econòmic, industrial i empresarial de la Rioja.

La Fundación Gas Natural Fenosa impulsa la internacionalización de pymes de la comunidad autónoma de La Rioja

El president del Govern de la Rioja, Pedro Sanz, i el director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, han inaugurat avui la primera jornada del Programa Primera Exportació a la Rioja, que ha disposat de la participació de l'Agència de Desenvolupament Econòmic de la Rioja (ADER) i ha reunit, al Think TIC, Centre Tecnològic de la Rioja, més de 50 empresaris i gerents de petites i mitjanes empreses de la comunitat autònoma.

El Programa Primera Exportació és un projecte de la Fundació Gas Natural Fenosa que té per objectiu formar i assessorar gratuïtament pimes de tot el territori espanyol que vulguin fer la seva primera exportació, a través d'un complet pla de formació continu i gratuït. Fins avui hi ha prop de 550 empreses inscrites en el programa, de les que al voltant del 10 % pertanyen a la Rioja.

Els assistents a la sessió, amb el títol "Primera exportació: Un repte assumible per a qualsevol pime", també han vist la intervenció del conseller d'Indústria, Innovació i Ocupació del Govern de la Rioja, Javier Erro, que ha emmarcat la iniciativa del Programa Primera Exportació com una activitat coordinada amb el pla d'internacionalització del Govern de la Rioja que té per objectiu incrementar el nombre d'empreses exportadores regulars i amb més volum d'exportació, així com la diversificació de mercats. Per a això, el Govern de la Rioja ofereix línies d'ajudes al foment del comerç exterior, el servei d'ADER xarxa internacionalització i diferents serveis per a les empreses en matèria d'internacionalització.

El director executiu del Programa Primera Exportació, Emilio Segura, ha introduït diferents claus que s'han de considerar per iniciar l'exportació: com fer un autodiagnòstic de les capacitats exportadores d'una pime, decidir el mètode d'entrada idoni al primer país de destinació o les diferents polítiques de producte, preu, promoció i distribució en exportació per a pimes, entre altres aspectes.

Després d'aquesta ponència, el director de Banca d'Empreses al Centre d'Empreses de "la Caixa" a la Rioja, Iñigo Senosiain, va fer una presentació detallada sobre com es desenvolupen les operacions de compravenda internacional de béns i serveis i com reduir el risc amb els mètodes de cobrament i pagament de comerç exterior.

El responsable d'Internacional d'Iberinform (Grup Crédito y Caución), Enrique Fernández Gómez, va exposar les pautes en les quals s'ha de basar la recerca de socis en les operacions internacionals. Seguidament, la directora de Producte de DHL Express Servicios, Marta Belloso, va explicar als participants el funcionament del transport internacional de mercaderies, els tràmits duaners que comporta i una sèrie de consells pràctics per evitar incidències, agilitar i poder fer el seguiment de les trameses.

Després d'aquesta ponència, el director gerent de l'Agència de Desenvolupament Econòmic de la Rioja (ADER), Javier Ureña, ha presentat els suports que ofereix a les empreses de la Rioja per mitjà d'ajudes específiques i serveis especialitzats com ADER xarxa internacionalització, que és un servei internacional que posa a disposició de les empreses tècnics de negoci internacional situats al país seleccionat per cada empresa. Aquesta iniciativa també ofereix serveis de traducció simultània, assessorament jurídic o les oficines a l'exterior, com la que ADER té a Mèxic.

Ha tancat la jornada formativa el director de planta de Fiora Bath Collection, David Pascual, que va comentar l'experiència d'internacionalització de la seva empresa dedicada a mobiliari de bany, plats de dutxa i complements de bany, que s'ha convertit en tot un referent internacional que exporta a 32 països diferents gràcies a la seva innovació en el disseny, la personalització i la logística. En aquest cas, ha compartit amb els assistents la metodologia que fa servir Fiora per afrontar l'exportació a un nou país o mercat.

Nova iniciativa de la Fundació Gas Natural Fenosa a la Rioja

El programa "Primera Exportació" de la Fundació Gas Natural Fenosa se centra a acompanyar les pimes a fer els primers passos en l'àmbit de l'exportació arreu del món, a través d'un complet pla de formació gratuït i continu que inclou sessions formatives presencials i en línia, assessorament i tutories personalitzades a través de les quals els participants adquireixen coneixements en temes com el màrqueting internacional, la gestió empresarial i la formació de preus, entre d'altres.

El programa que la Fundació Gas Natural Fenosa va crear el 2001 a l'Argentina es va implantar l'any passat per primera vegada a Espanya. Per participar en el programa, les empreses interessades han d'aportar un CIF i inscriure's en el programa a través del web www.fundacionnaturgy.org.

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992, orienta les seves activitats a la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l'eficiència energètica i la protecció del medi ambient. També promou activitats culturals a través del seu Museu del Gas, dirigides a la preservació i la difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Les seves activitats internacionals es duen a terme a Algèria, l'Argentina, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic, el Marroc, Itàlia i Moldàvia.

LOGRONYO (ESPANYA), 23 ABR 2015

Comunicació