La Fundació Gas Natural Fenosa impulsa l’exportació de pimes murcianes amb un programa d’assessorament i formació

El Programa Primera Exportació és un projecte de la Fundació Gas Natural Fenosa per formar i assessorar gratuïtament pimes de qualsevol sector que desitgin fer la seva primera exportació.

Fins ara hi ha prop de 550 empreses inscrites en el programa, de les quals al voltant del 10 % són murcianes.

La iniciativa és un nou pas en el compromís de Gas Natural Fenosa que, a través de la seva Fundació, contribueix al desenvolupament econòmic, industrial i empresarial de la Regió de Múrcia.

La Fundación Gas Natural Fenosa impulsa la exportación de pymes murcianas con un programa de asesoramiento y formación

La Fundació Gas Natural Fenosa ha organitzat avui, a l'Auditori i Centre de Congressos Víctor Villegas de Múrcia, la primera jornada formativa del programa "Primera Exportació" en aquesta comunitat autònoma, que s'ha celebrat dins del Fòrum de la Internacionalització de l'Empresa de l'Institut de Foment de la Regió de Múrcia, i que ha reunit més d'un centenar d'empresaris i gerents de petites i mitjanes empreses murcianes.

El Programa Primera Exportació és un projecte de la Fundació Gas Natural Fenosa que té per objectiu formar i assessorar gratuïtament pimes de tot el territori espanyol que desitgin fer la seva primera exportació, per mitjà d'un complet pla de formació gratuït i continu. Fins ara hi ha prop de 550 empreses inscrites en el programa, de les quals al voltant del 10 % pertanyen a la Regió de Múrcia.

Els assistents a la sessió, amb el títol "Primera exportació: Un repte assumible per a qualsevol pime, van gaudir de la presentació del director executiu del programa "Primera Exportació", Emilio Segura, qui va introduir diferents claus que s'han de tenir en compte per iniciar l'exportació: com fer un autodiagnòstic de les capacitats exportadores d'una pime, decidir el mètode d'entrada idoni al primer país de destinació o les diferents polítiques de producte, preu, promoció i distribució en exportació per a pimes, entre altres aspectes.

Programa "Primera Exportació"

El programa "Primera Exportació" de la Fundació Gas Natural Fenosa se centra a acompanyar les pimes a fer els primers passos en l'àmbit de l'exportació arreu del món, a través d'un complet pla de formació gratuït i continu que inclou sessions formatives presencials i en línia, assessorament i tutories personalitzades a través de les quals els participants adquireixen coneixements en temes com el màrqueting internacional, la gestió empresarial i la formació de preus, entre d'altres.

El programa que la Fundació Gas Natural Fenosa va crear el 2001 a l'Argentina es va implantar l'any passat per primera vegada a Espanya. Per participar en el programa, les empreses interessades han d'aportar un CIF i inscriure's en el programa a través del web www.fundacionnaturgy.org.

Una nova iniciativa de la Fundació Gas Natural Fenosa a Múrcia

La implantació d'aquest programa per ajudar les pimes a la Regió de Múrcia és un nou pas en el compromís de GAS NATURAL FENOSA amb aquesta Comunitat, que també a través de l'activitat de la seva Fundació, contribueix al desenvolupament econòmic, industrial i empresarial, cosa que genera riquesa, ocupació i progrés.

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992, orienta les seves activitats vers la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l'eficiència energètica i la innovació tecnològica en l'àmbit de l'energia, de manera coherent amb el respecte i la protecció del medi ambient, i promou activitats culturals a través del seu Museu del Gas, adreçades a la preservació i difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Les seves activitats internacionals es duen a terme a Algèria, l'Argentina, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic, el Marroc, Itàlia i Moldàvia.

MÚRCIA (ESPANYA), 11 MAR 2015

Comunicació