La Fundació Gas Natural Fenosa, líder en transparència el 2014, per quart any consecutiu

En la sisena edició, l’estudi “Construir Confiança 2014”, elaborat per la Fundació Compromís i Transparència, ha designat la Fundació Gas Natural Fenosa, juntament amb les fundacions Atresmedia, família Barceló i Luca de Tena, com les més transparents de 2014.

Edificio Museo del Gas

Aquest informe de transparència voluntària avalua aspectes com la publicació al web de la informació de contacte, la missió, la descripció de programes i d'activitats, la informació sobre directius, personal i patronat, el govern de la fundació, la informació econòmica i el mesurament de resultats de les 50 principals fundacions empresarials i 26 familiars d'Espanya.

En l'anàlisi pels sectors empresarials a què pertanyen les fundacions corporatives, es desprèn que són el de l'energia, seguit del d'assegurances els que disposen de més fundacions transparents i l'agroalimentari, d'automoció, construcció, distribució, farmacèutic, financer, infraestructures, miner, serveis, del tabac i de les telecomunicacions els que sumen més fundacions catalogades com a translúcides i opaques (que compleixen menys de 12 i 8 dels 17 indicadors de transparència, respectivament).

Per primera vegada, l'informe "Construir Confiança 2014" ofereix una sèrie de recomanacions dirigides a promoure les pràctiques de bon govern de les fundacions: La necessitat de disposar d'una missió bé formulada, per a la qual cosa és imprescindible que els patronats dediquin temps a reflexionar sobre la seva correcció i vigència de manera periòdica, la necessitat de tenir patrons independents que puguin vetllar per la integritat i continuïtat de l'organització i la necessitat que l'òrgan de govern de les fundacions incorpori a la seva agenda més atenció a l'impacte de les activitats de l'organització.

BARCELONA (ESPANYA), 12 MAR 2015

Comunicació