La Fundació Gas Natural Fenosa ocupa els primers llocs a l’Informe sobre Transparència 2016

La Fundació Gas Natural Fenosa continua sent una de les Fundacions més transparents del sector fundacional empresarial, i ha obtingut obtenint 16 punts sobre els 19 punts avaluats.

Edificio Museo del Gas en Sabadell

En aquest vuitè informe de transparència i bon govern al web de les fundacions espanyoles s'ha posat especial èmfasi en el govern de les fundacions i ha penalitzat el fet de no tenir cap patró independent com a membre del Patronat. Segons J.M Cavanna, president de la Fundació Compromís i Transparència, “un patronat constituït exclusivament per executius de l'empresa és un òrgan que difícilment no es veurà enriquit amb opinions independents”.

Amb 17 punts sobre els 19 punts avaluats (un més que la Fundació Gas Natural Fenosa) hi ha les fundacions Atresmedia i Iberdrola.

La Fundació Gas Natural Fenosa lidera des de l'any 2010 aquesta classificació de transparència, i al llarg d'aquest període ha anat millorant la seva puntuació, ja que ha passat de 10 punts, l'any 2010, als 17 obtinguts aquest any.