La Fundació Gas Natural Fenosa organitza a Santiago una sessió formativa de la seva Escola d’Energia, adreçada a treballadors socials gallecs per lluitar contra la pobresa energètica

El programa, pioner a Espanya, pretén formar, cada any, més de 2.000 professionals del tercer sector en bones pràctiques d’estalvi i eficiència.

La iniciativa s’emmarca en el Pla de vulnerabilitat energètica de Gas Natural Fenosa, un paquet de mesures destinades a millorar la gestió de les famílies vulnerables i ajudar els serveis socials i les entitats del tercer sector en la seva tasca amb les persones més vulnerables.

La Fundació Gas Natural Fenosa ha organitzat a Santiago de Compostel·la, en col·laboració amb el Col·legi de Treballadors Socials de Galícia, una sessió formativa de la seva Escola d’Energia, amb l’objectiu d’assessorar i formar en eficiència energètica aquest col·lectiu als municipis gallecs.

El programa de formació pretén formar, cada any, més de 2.000 treballadors socials i del tercer sector en bones pràctiques d’estalvi i eficiència energètica perquè les puguin traslladar a les persones necessitades. L’Escola d’Energia, que organitzarà més de 40 sessions a Galícia, proporcionarà els instruments i materials per fer viable la implantació de pràctiques eficients a les llars més necessitades i promocionar la comprensió i el seguiment del consum energètic als habitatges, així com donar a conèixer els programes i les accions de la Fundació Gas Natural Fenosa en l’àmbit de la pobresa energètica.

A més, l’Escola editarà guies divulgatives i crearà una pàgina web per divulgar consells i mesures que les llars puguin aplicar per reduir la seva factura i minimitzar així l’impacte de la vulnerabilitat energètica.

“Aquest projecte està inspirat en el model de solucions que estan aplicant països com Àustria, Bèlgica o Hongria per pal·liar la pobresa energètica i que comprenen programes de formació per als professionals que treballen diàriament amb el col·lectiu vulnerable. En aquests països ha resultat molt efectiu i esperem que aquí també ho sigui”, apunta Martí Solà, director general de la Fundació Gas Natural Fenosa.

Pla de vulnerabilitat energètica

El Pla de vulnerabilitat energètica de GAS NATURAL FENOSA és el primer desenvolupat per una empresa energètica espanyola. El programa, que ja s’ha posat en marxa a tot Espanya, preveu més de vint mesures, tant operatives com socials, que tenen per objectiu reforçar i sistematitzar la gestió dels clients vulnerables i enfortir la col·laboració amb les entitats del tercer sector i la comunicació amb els serveis socials. En total, suposa una inversió de 4,5 milions d’euros anuals.

Gas Natural Fenosa té signats ja més de 400 convenis amb administracions per protegir clients vulnerables, amb això es cobreix més del 95% de la població. Com a resultat dels acords i del Pla de vulnerabilitat energètica, s’ha evitat el tall a més de 24.000 persones.

D’altra banda, entre les mesures operatives que la companyia ha posat ja en marxa es troba la creació de la Unitat d’Atenció a la Vulnerabilitat, una unitat específica per atendre tots aquells casos de clients que es puguin trobar en situació de vulnerabilitat. Aquesta unitat és l’encarregada de respondre a qualsevol trucada del nou telèfon gratuït específic que la companyia ha creat per als clients vulnerables (900 724 900) i que està disponible les 24 hores al dia, tots els dies de la setmana. A més, la companyia ha flexibilitzat el sistema de fraccionament del deute, i ofereix als clients la possibilitat de fraccionar el pagament en les quotes que millor s’adapten a les seves possibilitats, sense cap quota inicial i sense cap tipus d’interès.

Relacionat amb: