La Fundació Gas Natural Fenosa organitza la primera jornada formativa del programa “Primera Exportació” a Aragó

El programa "Primera exportació" és un projecte de la Fundació Gas Natural Fenosa per formar i assessorar gratuïtament pimes de qualsevol sector que vulguin fer la seva primera exportació.

La iniciativa és un nou pas en el compromís de Gas Natural Fenosa que, a través de la seva fundació, contribueix al desenvolupament econòmic, industrial i empresarial a la regió.

La Fundación Gas Natural Fenosa organiza la primera jornada formativa del Programa Primera Exportación en Aragón

El conseller d'Economia i Ocupació del Govern d'Aragó, Francisco Bono, i el director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, Martí Solà, han inaugurat avui al Col·legi d'Enginyers Industrials d'Aragó i La Rioja la primera jornada formativa del programa "Primera exportació" a Aragó, que ha reunit més de 50 professionals de petites i mitjanes empreses aragoneses.

Aquestes jornades s'emmarquen en l'acord de col·laboració signat el mes de setembre passat entre la Fundació Gas Natural Fenosa i AREX-Aragón Exterior, en virtut del qual ambdues entitats es comprometien a dur a terme actes formatius i promoure els serveis de foment i assessorament de l'exportació entre les petites i mitjanes empreses de la comunitat autònoma d'Aragó.

El programa "Primera exportació" és un projecte de la Fundació Gas Natural Fenosa que té per objectiu formar i assessorar gratuïtament pimes de tot el territori espanyol que vulguin fer la seva primera exportació, a través d'un complet pla de formació gratuït i continu. Fins avui, hi ha 59 empreses aragoneses inscrites al programa.

Els assistents a la sessió d'avui, "Primera exportació: Un repte assumible per a qualsevol pime", han disposat de l'assessorament del director executiu del programa "Primera exportació" de la fundació, Emilio Segura, el qual ha tractat les claus per fer un autodiagnòstic de les capacitats exportadores d'una pime.

També hi han participat experts del món de l'empresa de diferents sectors, institucions i de l'Administració Pública. Per exemple, la product manager de DHL Express Servicios, Marta Belloso, la qual ha exposat alguns consells pràctics per evitar incidències i optimitzar el transport internacional i les duanes.

Per la seva part, el responsable de Comerç Exterior de "la Caixa", Iñigo Senosiain, va analitzar els mètodes per reduir les possibilitats de risc financer a través dels mètodes de cobrament i pagament de comerç exterior, mentre que el director de l'oficina comercial territori-zona est d'Iberinform (Grup Crédito y Caución), Javier Burriel, va assenyalar les pautes per a la recerca del partner ideal.

Finalment, el director general d'AREX-Aragón Exterior del govern d'Aragó, Ignacio M. de Albornoz, hi ha intervingut per explicar els vuit punts clau per començar a exportar i ha presentat el cas pràctic d'una empresa aragonesa, per a la qual cosa ha disposat de la participació de la cap de compres de Venchaga, SL, Penélope García Cruz, que ha exposat el cas d'èxit de la seva empresa.

Programa "Primera Exportació"

El programa "Primera exportació" de la Fundació Gas Natural Fenosa se centra en acompanyar les pimes a fer els seus primers passos en l'àmbit de l'exportació a qualsevol part del món, a través d'un complet pla de formació gratuït i continu que inclou sessions formatives presencials i en línia, assessorament i tutories personalitzades a través de les quals els participants adquireixen coneixements en temes com el màrqueting internacional, la gestió empresarial i la formació de preus, entre d'altres.

El programa que la Fundació Gas Natural Fenosa va crear el 2001 a l'Argentina s'ha implantat aquest any per primera vegada a Espanya. Per participar en el programa, les empreses interessades han d'aportar un CIF i inscriure's en el programa a través del web www.fundacionnaturgy.org.

Una nova iniciativa de la Fundació Gas Natural Fenosa a Aragó

La implantació d'aquest programa per ajudar les pimes a Aragó és un nou pas en el compromís de Gas Natural Fenosa amb aquesta comunitat que, també a través de l'activitat de la seva fundació, contribueix al desenvolupament econòmic, industrial i empresarial, generant riquesa, ocupació i progrés.

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992, orienta les seves activitats vers la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l'eficiència energètica i la innovació tecnològica en l'àmbit de l'energia, de manera coherent amb el respecte i la protecció del medi ambient, i promou activitats culturals a través del seu Museu del Gas, adreçades a la preservació i difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Les seves activitats internacionals es duen a terme a Algèria, l'Argentina, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic, el Marroc, Itàlia i Moldàvia.

SARAGOSSA (ESPANYA), 13 NOV 2014

Comunicació