La Fundació Gas Natural Fenosa organitza un taller pràctic per ajudar pimes de Santiago a elaborar el seu pla d’exportació

La iniciativa s’emmarca en el programa Primera Exportació, que té per objectiu formar i assessorar gratuïtament pimes de qualsevol sector que vulguin fer la seva primera exportació.

Elaboración Plan de Exportación pymes

La Fundació Gas Natural Fenosa organitza dijous vinent, 4 de juny, en col·laboració amb l'Institut Gallec de Promoció Econòmica (IGAPE), un taller pràctic a la ciutat de Santiago de Compostel·la adreçada a empresaris i gerents de pimes que es volen iniciar en l'exportació. La jornada, de participació gratuïta amb inscripció prèvia al web de la Fundació, se celebrarà en horari de 10.00 h a 13.00 h, a la seu de l'IGAPE, al Complex Administratiu de San Lázaro s/n

Aquest taller s'emmarca en el programa "Primera Exportació", un projecte de la Fundació Gas Natural Fenosa que té com a objectiu formar i assessorar gratuïtament pimes de tot el territori espanyol que vulguin exportar per primera vegada, a través d'un complet pla de formació gratuït i continu. Fins ara hi ha 720 empreses inscrites en el programa, de les quals 140 són gallegues.

Una aproximació pràctica i real a l'exportació

Aquest taller està dissenyat per ser un exercici real d'elaboració d'un pla d'exportació. Cada empresari treballarà sobre el seu propi projecte guiat pel ponent. Aquesta aproximació, totalment pràctica i real, no pretén transmetre coneixements teòrics o acadèmics sinó que cada participant elaborarà el pla d'exportació de la seva pròpia pime. Cada part del procés s'inicia amb l'explicació de les bases, per entrar, a continuació, en l'elaboració pròpiament dita i en què es pot interactuar estretament amb el ponent gràcies al grup reduït de participants.

Els assistents a la sessió de Santiago de Compostel·la disposaran de l'assessorament del director executiu del programa "Primera Exportació" de la Fundació Gas Natural Fenosa, Emilio Segura, que abordarà les claus per dur a terme un autodiagnòstic de les capacitats exportadores d'una pime i construir una estratègia d'exportació que inclogui des de la recerca d'informació sobre els mercats fins a l'elaboració del pla d'acció.

Aquests tallers, que se celebraran a les principals ciutats gallegues, s'emmarquen en l'acord de col·laboració signat entre la Fundació Gas Natural Fenosa i l'Institut Gallec de Promoció Econòmica (IGAPE), en virtut del qual les dues entitats es comprometen a fer actes formatius i a promoure els serveis de foment i assessorament de l'exportació entre les petites i mitjanes empreses de la comunitat gallega.

Programa "Primera Exportació"

El programa "Primera exportació" de la Fundació Gas Natural Fenosa se centra en acompanyar les pimes a fer els seus primers passos en l'àmbit de l'exportació a qualsevol part del món, a través d'un complet pla de formació gratuït i continu que inclou sessions formatives presencials i en línia, assessorament i tutories personalitzades a través de les quals els participants adquireixen coneixements en temes com el màrqueting internacional, la gestió empresarial i la formació de preus, entre d'altres.

El programa que la Fundació Gas Natural Fenosa va crear el 2001 a l'Argentina es va implantar l'any passat per primera vegada a Espanya. Per participar en el programa, les empreses interessades han d'aportar un CIF i inscriure's en el programa a través del web www.fundacionnaturgy.org.

Una iniciativa nova de la Fundació Gas Natural Fenosa a Galícia

La implantació d'aquest programa per ajudar les pimes a Galícia és un nou pas en el compromís de GAS NATURAL FENOSA amb aquesta comunitat, que també a través de l'activitat de la seva fundació contribueix al desenvolupament econòmic, industrial i empresarial i genera riquesa, ocupació i progrés.

La Fundació Gas Natural Fenosa, fundada el 1992, orienta les seves activitats vers la promoció de la informació, la formació i la sensibilització de la societat en la millora de l'eficiència energètica i la innovació tecnològica en l'àmbit de l'energia, de manera coherent amb el respecte i la protecció del medi ambient, i promou activitats culturals a través del seu Museu del Gas, adreçades a la preservació i difusió del patrimoni històric i cultural del sector. Les seves activitats internacionals es duen a terme a Algèria, l'Argentina, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Mèxic, el Marroc, Itàlia i Moldàvia.

SANTIAGO DE COMPOSTEL·LA (ESPANYA), 01 JUN 2015

Comunicació