La Fundació Gas Natural Fenosa presenta el llibre “Història de la Indústria del Gas a Catalunya” al Fòrum de Patrimoni Industrial

La publicació, editada per la Fundació Gas Natural Fenosa, fa un recorregut per l’evolució de la indústria del gas a Catalunya des de 1842, amb la creació de la pionera Sociedad Catalana para el Alumbrado por Gas, fins a la desaparició de les darreres fàbriques, en els anys 1990.

La Fundació Gas Natural Fenosa i l’Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica i d’Arqueologia Industrial de Catalunya van presentar ahir el llibre titulat Història de la indústria del gas a Catalunya, a les Xerrades del Fòrum de Patrimoni Industrial celebrades al Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya.

L’acte va comptar amb l’Eva Buch, directora del Museu del Gas de la Fundació Gas Natural Fenosa i d’Assumpció Feliu, vicepresidenta de l’Associació del Museu de la Ciència i la Tècnica i d’Arqueologia Industrial de Catalunya (AMCTAIC). La presentació del llibre va ser a càrrec dels autors, Carles Sudrià i Anna Maria Aubanell, i moderada i clausura del president de la Coordinadora Catalana de Fundacions, Pere-A. Fàbregas.

Durant la presentació de la publicació, Eva Buch, va destacar la tasca de preservació i estudi del patrimoni de l’energia de l’Arxiu Històric de la Fundació Gas Natural Fenosa. “En el futur, continuarem impulsant treballs d’investigació similars, amb els millors estudiosos en la matèria per tal de mantenir un rol capdavanter en la recerca de la història de l’energia”, va explicar la directora del museu.

Un recorregut per la història de la indústria del gas a Catalunya

El llibre, editat per la Fundació Gas Natural Fenosa, presenta en una primera part, una anàlisi de l’evolució de la indústria del gas a Catalunya des de la creació de la pionera Sociedad Catalana para el Alumbrado por Gas, el 1842, fins a la desaparició de les darreres fàbriques, en els anys 1990. La segona part de la publicació es dedica a l’estudi de la trajectòria individual de les 32 fàbriques que van arribar a existir fora de Barcelona.

Relacionat amb: