La Fundació impartirà formació contínua sobre energia amb la Universitat Oberta de Catalunya

La Fundació prossegueix amb la seva tasca de promoure la formació contínua en matèria d’energia i llançarà, a partir del mes de setembre, un primer curs en format d’aprenentatge digital sobre gas renovable. Serà accessible tant des del seu web com a través de les plataformes pròpies de la Universitat Oberta de Catalunya, amb la qual ha format un conveni de col·laboració per fomentar la millora de l’ocupabilitat al nostre sector.

L’objectiu d’aquesta mena de formació és adequar els continguts a un format virtual que permeti als alumnes adquirir coneixements tècnics especialitzats de manera flexible, a fi d’oferir millors solucions a les necessitats reals de les empreses i de la societat i que els professionals es puguin preparar millor per accedir al mercat laboral.

El curs sobre gas renovable té per objectiu proporcionar bases sòlides de coneixement sobre aquest nou vector energètic, destinat a ser un agent actiu com a font energia renovable per aconseguir els objectius de descarbonització el 2050, donant suport a la gestió eficaç de residus i contribuint a l’economia circular. Els continguts abordaran des d’aspectes tècnics, normatius i econòmics, fins a les seves aplicacions i la gestió de residus, per oferir una formació 360 sobre un sector de gran recorregut a Espanya i Europa.

La directora general de la Fundació, María Eugenia Coronado, ha explicat que, amb aquests cursos d’aprenentatge en línia, “volem mostrar la nostra responsabilitat en el desenvolupament de les professions del futur vinculades amb la transició energètica i la sostenibilitat, millorant l’ocupabilitat al sector de l’energia”.